Visuaalse sisuhalduse üks suurimaid vigu tulenebki kujunduse rangetest reeglitest. Kogu internetileht tuleb jagada kindlatesse ruutudesse, millest igal ruudul on kindlad funktsioonid. Virtuaalse sisuhaldusega lehed on üldjuhul kandilised, ilma kujunduslike üleminekuteta, huvitavate flash-elementideta. Portaalilik kujundus võib hästi sobida mahukatele infokülgedele (ajalehed, riigiasutused), kuid sageli ei täida sellised kodulehed firma turunduslikke eesmärke, ei suuda kinnistada firma identiteeti või kaubamärki. Virtuaalse sisuhaldusega kodulehel puudub kujunduslik originaalsus, erilisus ja meeldejäävus.
Muuta saab kodulehekülje defineeritud osasid. Igale alalõigule on antud muutmiseks kindlad parameetrid. Nii ei ole võimalik muuta kujunduselemente ja moodulite funktsioone ilma kodulehe looja või mõne spetsialisti abita. Ka tabelite koostamisel tuleb lähtuda vaid antud visuaalse sisuhalduse süsteemi sisse loodud võimalustest, mis üldjuhul võimaldavad vaid kõige lihtsamat küljendust.
Iga koduleht tagab sõltumatuse selle loojast eeldusel, et lehte ei pea kunagi muutma. Virtuaalse sisuhaldusega kodulehe koosseisu uue administreeritava mooduli lisamiseks, üldkujunduse muutmiseks, funktsionaalsuse parandamiseks peab aga kasutama IT-firma teenuseid. Sageli ei ole visuaalse sisuhalduse pakutav kodulehe struktuuri muutmine ja info mehaaniline lisamine piisavad funktsioonid tagamaks sobivat internetilahendust.
Virtuaalne sisuhaldus pakub amatööridele võimalust muuta kodulehe väljanägemist selliseks, et see ei kannata enam kriitikat. Mõne õige faili jäädavalt kustutamine on lihtsalt liiga kerge. Virtuaalse sisuhalduse töö tõrked võivad olla peavalu kodulehe haldurile ning nende tõrgete parandamine eeldab jälle lisatöö tellimist.
Minu kui kodulehtede tegija kogemus näitab, et väga paljudel lehtedel muutuvad vaid kindlad alalõigud. Nende muutmine töökindla administreerimismooduli abil on mõttekam, kui visuaalse sisuhalduse poolautomaatset lõika-kleebi-süsteemi kasutades. Vähemalt kord aastas peaks koduleht vajama tõsisemat uuenduskuuri (näiteks e-maksesüsteemi lisamist) ja paari aasta tagant korralikku ümbertegemist (eriti kiirelt aegub kodulehe kujundus), kuid virtuaalne sisuhaldus on siinkohal abitu. Kvaliteetse ja professionaalse veebilahenduse uuendamise suudab siiski teostada vaid korralik veebifirma.
Üldjuhul on virtuaalse sisuhaldusega kodulehtede loomine märksa kallim, kuid nende pakkujad kinnitavad, et perspektiivis muutuvad need tänu halduskulude puudumisele odavamaks. See vastab tõele vaid mahukate portaalide puhul. Tavalehe juures, kus mitmed alalõigud (nt firma missioon) ei muutu kunagi või muutub kord aastas, on odavam see tööaeg eksperdilt sisse osta. Samuti võib veebi täiendamine võtta firma töötajal palju rohkem aega kui spetsialistil ning olla kallim.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.