• OMX Baltic−0,11%269,94
  • OMX Riga0,14%878,39
  • OMX Tallinn−0,24%1 725,05
  • OMX Vilnius0,07%1 044,9
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,32%8 110,56
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,31
  • OMX Baltic−0,11%269,94
  • OMX Riga0,14%878,39
  • OMX Tallinn−0,24%1 725,05
  • OMX Vilnius0,07%1 044,9
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,32%8 110,56
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,31
  • 21.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasum ei sõltu kliendi lojaalsusest

Kõik ettevõtjad räägivad sellest, kui olulised on lojaalsed kliendid, ja peaaegu kõik pingutavad selle nimel, et kliente aina lojaalsemaks muuta.
Sest neile ju lubati, et kui lojaalsus on saavutatud, siis tuleb ka kasumlikkus nagu lepase reega. Loomulikult ei ole see kogu tõde. Kasumlikud on jätkuvalt need kliendid, kellele turundamiseks, müügiks ja teenindamiseks kulunud summad on väiksemad kui kliendi käive.
Professorid W. Reinartz ja V. Kumar uurisid klientide lojaalsuse ja kasumlikkuse suhet. Uuringust selgus, et lojaalsetest klientidest pooled teenisid vaevalt tagasi nende teenindamisele tehtud kulutused, samas pooled väga kasumlikest klientidest olid lühiajalised kliendid, kes ostsid kõrge marginaaliga tooteid.
Uuringut on pikemalt refereeritud 24. septembri Äripäevas ja uuringu kokkuvõte ilmus täismahus ajakirja Harvard Business Review juulinumbris.
Soome kliendisuhete spetsialistid J. Lehtinen ja K. Storbacka analüüsisid 90ndatel finantsasutuse X klientide kasumlikkust (vt joonist). Analüüsi tulemused näitasid, et vähem kui 10% ettevõtte klientidest genereeris 100% ettevõtte kasumist, järgmised 40% genereeris lisaks 80% kasumit ja viimased 50% viis suure osa kasumist ettevõttest välja.
Seega ei peaks ettevõte endalt küsima seda, kui lojaalsed on meie kliendid, vaid kui kasumlikud on need kliendid, kes on ettevõttele truud, ja kui kasumlikud need kliendid, kes meie juurest lahkuvad.
Seda, kui kasumlik on kliendi lojaalsus ja kahjulik tema lahkumine, saab numbritesse panna: lahkunud klientide arv × klientide lahkumise tõttu saamata jäänud tulu (see tuletatakse, lahutades viimaste perioodide keskmisest käibest kulud). Lojaalsuse kasumlikkuse arvutamisega eraldame terad sõkaldest ja saame teada, kes on väärt hoidmist, kes mitte.
Kuid kuidas saavutada väärtuslike klientide lojaalsus? Tavapärane vastus sellele küsimusele on, et lojaalsus saavutatakse klientide rahulolu tõstmisega. Uuringud näitavad, et ainult äärmiselt rahulolev klient on lojaalne.
Asi läheb veel segasemaks, kui küsida, mis on rahulolu ja kuidas see saavutatakse. Siinkohal peab klientide lojaalsust tõsta sooviv firmajuht kõigepealt selgeks tegema, miks klient just tema ettevõttest ostab.
Lojaalsuse tüübid sõltuvad äri olemusest, ettevõttest, tööstusharust, piirkonnast ja klientidest.
Lojaalsuse tüübid: kunstlik lojaalsus ? põhineb info ja valiku puudumisel; vajadusel põhinev lojaalsus ? madalama mobiilsusega tarbijad; valikul põhinev lojaalsus ? kõrge teadlikkuse ja mobiilsusega tarbijad; lojaalne võib olla tarnija brändile (nt Stockmann) või tootja brändile (nt Nike); lojaalsus võib põhineda hinnal, asukohal, toodete ja teenuste funktsionaalsusel või kvaliteedil.
Lojaalsus on seda tugevam, mida enam näitajaid koos esineb. Näiteks selgus Prantsusmaal läbi viidud uuringust, et kliendid, kes olid lojaalsed nii käitumuslikult kui ka hoiakutes, olid paremad soovitajad kui kliendid, kes olid lojaalsed ainult oma käitumiselt.
Üldine trend on, et klientide teadlikkus kasvab ja kunstliku lojaalsuse osakaal väheneb. Klientide nii-öelda teadlik lojaalsus saavutatakse, pakkudes kliendi vajadustele vastavate omadustega tooteid ja teenuseid.
Tänapäeval muutub aina olulisemaks, et ka teenindus vastaks kliendi nõudmistele (ettevõte on kättesaadav kliendile sobival ajal, klient ei pea ostu sooritamiseks tegema liigseid pingutusi) ja ettevõte näitab, et väärtustab suhtlemist lojaalse kliendiga (klient tunneb, et ta on hinnatud tänu isikustatud pakkumistele, eriüritustele vms).
Pakutav lisandväärtus seotakse aga lojaalsusprogrammiga, mis vastab samal ajal ka küsimusele, kuidas kasvab kasum lojaalsuse kasvu kaudu.
Samal teemal: Kliendi lojaalsusest ja kasumlikkusest kõneldakse 24. oktoobril Reval Hotel Olümpias.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
TOP
  • 21.11.24, 12:00
Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
Lisatud 100 edukaima ehitusettevõtte edetabel.
Äripäeva Ida-Virumaa TOPi võitnud Polven Foods tehase- ja müügiosakonna juhti Tomas Kivestut õnnitleb majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo.
TOP
  • 17.11.24, 15:00
Ida-Viru edukaima ettevõtte magus äri: kondenspiima tootja sihib ekspordi kasvu
Lisatud Ida-Virumaa TOP
Äripäeva Raplamaa TOPi võitnud Kohila Vineer juhatuse liikmed Andres Laht ja Anna-Maria Maksin.
TOP
  • 16.11.24, 15:15
Raplamaa edukaim: teeme praegu Eestis ainult hädavajalikke investeeringuid
Lisatud Raplamaa TOP
Tanki tegevjuhid Joel Volkov ja Marge Kari.
TOP
  • 14.11.24, 18:00
Reklaamiagentuuride TOPi võitja: efektiivsemaks minna on keeruline
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Partnerlussuhe Google’i ja Metaga eeldab agentuurilt piisavalt suure käibe ning kompetentsi olemasolu, Mediabrands Digitalil on need olemas, pildil tegevjuht Erki Heinsaar.
TOP
  • 14.11.24, 14:28
Agentuuritulu TOPi võitja: kasvame enim majanduskriisides
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Äripäeva Lääne-Virumaa TOPi võitis Aivo Saarele (keskel) kuuluv masinatööstus Lisako. Eelmisel aastal paigaldas Aivo Saar koos Vanalinna Ehituse tegevjuhi Kaidur Karba (vasakul) ja Haljala vallavanema Anti Puusepaga (paremal) Lisako poolt Võsule rajatud pansionaadi nurgakivi.
TOP
  • 13.11.24, 12:03
Need on Lääne-Virumaa edukaimad ettevõtted
Lisatud Lääne-Virumaa ettevõtete TOP
Viljandimaa edukama ettevõtte omanik Kaisa Orav ning firma juhatuse liige Mark Orav. Foto on tehtud nende kodus Viljandis kümme aastat tagasi.
TOP
  • 11.11.24, 10:24
Viljandimaa TOPi võitja tegi ajaloo edukaima aasta
Lisatud Viljandimaa TOP
Türil toimunud Kesk-Eesti edukate ettevõtete tunnustamisel võtsid Järvamaa TOPi auhinnad vastu Farm In Productionsi juhatuse liige Malle Valdur ja Aravete Biogaasi juhatuse liige Siim Jaas.
TOP
  • 10.11.24, 08:12
Need on Järvamaa edukamad ettevõtted
Lisatud Järvamaa TOP
Kunagi ühe väikebussiga alustanud Pärnu perefirma on nüüdseks kasvanud nii edukaks, et võib nimetada end Eesti üheks paremaks sõitjate vedajaks.
TOP
  • 09.11.24, 06:00
Sõitjateveo TOP: Pärnu perefirma puges suurtegijate vahele
Edetabelis 50 firmat!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele