Oma veebilehekülg hakkab praegusel ajal tulevikku vaatavate Eesti firmade jaoks iseenesest-mõistetavaks saama.
Ometi on avalike arvutivõrkude abil ärikontaktide loomiseks veelgi tõhusamaid võimalusi. Kliendibaasi kasvatada ja ekspordiks väljundeid otsida on raske, kui ei orienteeruta inimestele, kes WWW-otsimootorite kaudu omale vajalikke kaupu või muud infot välja sõeluvad. Seega tuleb toetuda nn www-robotitele, mille töö abil need otsimootorite andmebaasid luuakse.
Eesti pole www-keskkonnas kaugeltki mahajäänud, nurgatagune kolgas ning võiks öelda, praegu tehtav töö enda internetis nähtavaks muutmiseks võimaldab Eesti firmadel isegi ?vanadelt kaladelt? Euroopa turgu üle võtma hakata.
Enese netis tuntuksmuutmise kuum punkt ongi praegu just töö otsimootoritega (eriti neid mootoreid teenindavate robotitega). Erinevate spetsialistide hinnanguil on otsimootorite tulemused äritehingute genereerimisel 5-10 korda efektiivsemad, võrreldes bännerite jms ?nuppude ja nippidega?. Ka ei jäta otsingumootorite kaudu kliente otsiv firma ebameeldivalt pealetikkuvat muljet,.
Erinevad otsingumootorid on saamas kataloogide kõrval kõige enam külastatud võrguväljaanneteks. Otsimootorile rõhudes võib jõuda potensiaalse kliendini kiiremini ning väiksemate kulutustega. Tegelikult hakkabki www-kataloogide kasutamine juba ?eilne mood? olema ? konkreetset infot otsiv netikasutaja kasutab neid järjest harvemini.
Otsingumootorite liiklus on lisaks muule äärmiselt suunatud. Selle teenuse kasutaja sisestab mootorisse just teda huvitava toote või teenuse kirjelduse ? eesmärgiga leida infot selle leidmiseks. Kui teie firma juhtumisi tegeleb selle tootmisega, oleks ülitähtis leida üles just nimelt teie kauba vastu huvi tundnud klient, tuua ta tooteinfot lugema just nimelt teie firma saidile.
Võib öelda ? kui teie firma infot ei ole kolmel esimesel otsimootori leheküljel vastavate toodete jaoks, on teie veebileheküljed oma olemuselt nn online-broshüürid. Niisugust tüüpi netilehtede käivitamisse suuremate rahasummade paigutamist võib pidada küsitava väärtusega investeeringuks.
Olukorra muutmiseks positiivses suunas on alati lihtsaim tee professionaalide palkamine ? seda enam, et Eestis on niisugune teenus üsna odav.
Lihtne on ka asju ajada veebikataloogidega. Kindlam on siiski uurida välja võimalikult mitmeid eri katalooge, kus oleks kasulik ?sees? olla. Leidmaks nendes äramärkimist on tarvis täita taotlus oma www-lehekülje vastavasse nimekirja võtmiseks. Ootamise järel ? see võib kesta kuid ? ilmubki viide teie netiküljele.
Asjakäigu kiirendamiseks ning oma positiooni parandamiseks võib kataloogi omanikule maksta raha ? näiteks Yahoo! küsib selle eest vahemikus paarsada dollarit, AltaVista aga ainult paarkümmend.
Kui teie www-lehekülg on koostatud aga professionaalide poolt, on sellel ülimalt tõenäoliselt olemas mugav liides robotite poolt otsitavate meta-tag?ide ning muu olulise info operatiivseks muutmiseks.
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.