Pärast 11. septembri terroriakti on eurooplaste reisikäitumised paljus muutunud. Reisisihtkohana eelistatakse nüüd kodule lähemal asuvaid riike, külastatakse väiksemaid linnasid. Kindlasti on see üks paljudest teguritest, mis aitab meelitada turiste Eestisse ning Tallinnasse. Tallinna peamised sihtturud on pikka aega olnud Soome ja Rootsi, täpsemalt nende suuremad linnad. Otsus lühike linnapuhkus just Tallinnas veeta sünnib soomlase-rootslase peas sageli spontaanselt. Reisi planeerimine võtab neil vähe aega, kindlustunnet lisab tõsiasi, et Tallinn on juba teada-tuntud sihtpunkt.
Teisalt ei tasu meil aga unustada oma suurt idanaabrit, kelles peituv potentsiaal on turisminduses suuresti veel avastamata. Kui nt Soomes elab üle 5 mln inimese, siis ainuüksi Peterburis 4,5 mln, Moskvas aga 9 mln. Initsiatiivi idaturistide Tallinna meelitamisel tuleb kindlasti üles näidata ka linnal: ei saa panustada ainult erasektori ettevõtlikkusele. Linn peab välja viskama ?konksu?, küll siis tulevad ka huvilised. Venelaste huvi Tallinna kui reisisihtkoha vastu aasta-aastalt üha kasvab, mida tõestab ilmekalt viimaste aastavahetuste paiku valitsenud olukord pealinna hotellides.
Tallinna turisminduse kõrghooaeg on periood maist septembrini, mil Eesti kliima näitab oma külalislahkemat poolt. Et turismihooaega pikendada, on Tallinna Ettevõtlusameti turismiosakond käivitanud talvekampaania lähimates sihtriikides: Soomes, Rootsis ja Venemaal. Analoogne aktsioon võeti ette ka mullu ja tulemused olid muljetavaldavad. Mullu kasvas 2001. a võrreldes Tallinnasse reisijate seas enim rootslaste arv (42%), samuti suurenes oluliselt venelaste hulk (26%). Soomlaste arv tõusis mõnevõrra küll novembris (6%), ent detsembris ja jaanuaris siiski vähenes, jätkates langustrendi.
Sel talvel panustab Tallinn linna tutvustavatele turundus- ja reklaamitegevustele Soomes, Rootsis ja Venemaal kokku 1,6 mln krooni. Kampaania fookus on suunatud novembrisse, detsembrisse ja jaanuari. Kanalid sõnumi viimisel sihtgrupini on suured väli- ja metrooplakatid, internetireklaam ning spetsiaalsed soome-, rootsi- ja venekeelsed koduleheküljed koos inter-netimängudega, mille peaauhinnad mõistagi reisid Tallinna. Tallinna esitletakse kui atraktiivset kohta aktiivseks linnapuhkuseks; tegevust pakuvad käigud hurmavasse vanalinna, tipprestoranidesse, kultuuriüritustele, kaubanduskeskustesse.
Milliseid tulemusi ootame? Tundub, et soomlaste reisibuum Tallinnasse on mõnevõrra vaibunud, mistõttu nende osas loeme heaks tulemuseks ka eelmise aasta näitajate säilimist. Rootslastest ja venelastest ööbimisega väliskülastajate arvu tõusuks prognoosime aga 5-10%. Kusjuures suurim potentsiaal lähiaastateks peitub kahtlemata just venelastes.
Tallinna tutvustaval inter-netilehel olevast mängust on esimese nädala jooksul osa võtnud üle 10 000 soomlase, venelaste ja rootslaste arv jääb tuhatkonna kanti. Usutavasti on kiiremad reageerijad juba reisiks Tallinnasse kohvreid pakkimas.
Autor: Kairi Teniste
Seotud lood
Ameerika tänupühajärgne ostupüha Black Friday ehk must reede on Euroopas ja Eestis aina tugevamini kanda kinnitamas. Kui vaid kümmekond aastat tagasi olid musta reede pakkumised harva esinev nähtus, siis käesoleval kümnendil kasutab pea iga vähegi tuntud e-pood üle maailma levinud ostupüha ära ning pakub võimalust teha oste tavapärasest suuremate allahindlustega.
Enimloetud
4
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Viimased uudised
Enam kui pool majandusest sõltub loodusest
Hetkel kuum
“Tema jaoks on eestlased ahvikari”
Tagasi Äripäeva esilehele