• OMX Baltic0,7%288,53
  • OMX Riga−0,24%875,89
  • OMX Tallinn0,77%1 826,32
  • OMX Vilnius−0,06%1 122,75
  • S&P 5000,61%6 086,37
  • DOW 300,3%44 156,73
  • Nasdaq 1,28%20 009,34
  • FTSE 100−0,04%8 545,13
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,3
  • OMX Baltic0,7%288,53
  • OMX Riga−0,24%875,89
  • OMX Tallinn0,77%1 826,32
  • OMX Vilnius−0,06%1 122,75
  • S&P 5000,61%6 086,37
  • DOW 300,3%44 156,73
  • Nasdaq 1,28%20 009,34
  • FTSE 100−0,04%8 545,13
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,3
  • 09.12.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riigihangete seadus püüab pettused välistada

Ed Johnson väidab, et iga riigihankemenetluse faas pakub pettuseks erinevaid võimalusi. Selline probleemiasetus on igati aktuaalne. Samas tahan rõhutada, et kogu riigihangete regulatsiooni üheks eesmärgiks on hangete läbipaistvuse suurendamine ja pettuseskeemide välistamine. Enamikke artikli taustas väljatoodud olukordadest on riigihangete seaduse kaudu proovitud välistada. Näiteks on seaduses selgesõnaliselt keelatud hangete tükeldamine pakkumismenetluse reeglitest kõrvalehoidmiseks. Pakkumise kutse dokumentides nõutavate andmete loetelu on seaduses sätestatud 1. jaanuarist 2004 jõustuvate riigihangete seaduse muudatustega. Sellega täpsustatakse muuhulgas riigihankeobjektide tehnilisele kirjeldusele esitatavaid nõudeid. Samuti keelatakse pakkujate kvalifitseerimata jätmine üksnes varasemate riigihankelepingute puudumise tõttu. Seega keelatakse pakkuja kvalifitseerimise tingimused, mis eeldavad näiteks kolme lasteaia ehituse riigihanke võitmist viimase kahe aasta jooksul.
Riigihankeleping tuleb seaduse kohaselt sõlmida edukaks tunnistatud pakkumises esitatud tingimustel. Kui tegelikult on sõlmitud lepingu tingimused oluliselt erinevad, ei saa enam rääkida selle pakkumise alusel sõlmitud lepingust. Riigihangete seadus peab andma kindlad reeglid eelkõige riigihankemenetluse läbiviimiseks ega saa reguleerida kõiki hangetega seotud küsimusi. Korruptsioonijuhtumid peaksid saama ka karistusõigusliku lahendi. Riigihangetega seotud rikkumiste vältimine ja ametnike hoolsuse tõstmine, sealhulgas riigi huvide eest seismine, on keeruline küsimus. See on seotud avalikke vahendeid kasutavate isikute eneseregulatsiooni ja haldussuutlikkuse parandamisega ning eeldab terviklikku lähenemist. Kindlasti on riigihangete seaduses veel probleeme, mis vajavad lahendamist. Rahandusministeerium koordineerib uue riigihangete seaduse väljatöötamist. Et selle töö tulemus kõiki huvigruppe võimalikult rahuldaks, ootame kõigilt aktiivset koostööd. Usun, et tänu koostööpartnerite abile ei saa uue riigihangete seaduse kohta öelda, et see on seadus, mis ahvatleb petma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.01.25, 10:09
Alanud aasta kümme IPO-t, mida jälgida
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele