• OMX Baltic1,55%282,43
  • OMX Riga0,16%874,16
  • OMX Tallinn0,98%1 778,46
  • OMX Vilnius1,01%1 097,09
  • S&P 5000,55%5 975,38
  • DOW 30−0,06%42 706,56
  • Nasdaq 1,24%19 864,98
  • FTSE 1000,31%8 249,66
  • Nikkei 225−1,47%39 307,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,69
  • OMX Baltic1,55%282,43
  • OMX Riga0,16%874,16
  • OMX Tallinn0,98%1 778,46
  • OMX Vilnius1,01%1 097,09
  • S&P 5000,55%5 975,38
  • DOW 30−0,06%42 706,56
  • Nasdaq 1,24%19 864,98
  • FTSE 1000,31%8 249,66
  • Nikkei 225−1,47%39 307,05
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,69
  • 14.01.04, 15:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa uus sõidukikindlustusnõue tekitab piiridel segadust

Venemaa uus sõidukikindlustussüsteem tekitab aasta algusest piiripunktides segadust.
Sõidukite juhid tunglesid aasta alguses tolliterminalide sissesõiduteede juures, sest neid ei lastud Venemaale ilma kohustusliku liikluskindlustuse poliisita. Segaduse tõttu kannatasid nii Venemaa kodanikud kui näiteks riiki kaupa vedavad välismaa autojuhid, sest Venemaa ei tunnista enam välismaiseid kindlustuspoliise.
Ajakirja Transportweekly andmetel, mida vahendab rahvusvaheliste autovedajate infovärav, pakuti Venemaale sõitjatele oma auto kindlustamist sealsamas tollis. Seda aga hinnaga, mis oli keskmisest neli korda suurem. Samas teistes Venemaa regioonides on tolliametnikud palju rahuarmastavamad.
Koos venelastest autojuhtidega ootasid näiteks Torfjanovka ja Brusnitshnoje piiripunktides ka välismaalased. 'Uus kord piiril oli üllatus ka meile,' kommenteeris Soome konsul Peterburis Vesa Häkkinen. 'Meile ei teatanud keegi ette, millal hakatakse nõudma kindlustusi ja sellest tekkis piiril suur probleem.'
Konsuli sõnul pole soomlastel võimalik hankida Venemaa kindlustust Soomest ja teiste kindlustustega üle piiri ei lasta. Soome kodanikud peavad kindlustused ostma otse tollist. Aga seal on hinnad väga kõrged. Meie oleme selle vastu, väitis konsul. Ent kui Venemaa ametivõimud nõuavad nende reeglite täitmist, siis mis me saame teha, nentis ta.
Meie tegutseme Vene Föderatsiooni Tollikomitee määruse nr 690 järgi (24.06.2003), mis on allkirjastatud Mihhail Vanini poolt, selgitas Viiburi tolli ülema asetäitja Oleg Zhilinskas.
Määruse järgi tuleb tolliametnikel kliendile 'soovitada vormistada' Venemaa kindlustus. Korraldust hoida piiril kinni sõidukeid, millel pole kindlustust, määruses ei esine. Kuid Vanini määrust tõlgendatakse just nii.
Määruses on kirjas, et kontrolli määruses ettenähtud kindlustustingimuste täitmise üle sõidukite valdajate poolt viib läbi toll, teatas Vene tollikomitee pressitalituse juhataja Irina Skibinskaja. See tähendab, et toll peab kontrollima, et kindlustamata transport ei satuks Vene territooriumile. 1. juulil, kui määrus jõustus, ei olnud kindlustajad veel valmis piiridel tegutsema ja me andsime aega sisseelamiseks, teatas Skibinskaja.
'See on omavoli! Vägisi Venemaa piiril Vene kodanikele välja anda kindlustuspoliise on seadusevastane,' teatas kindlustusfirma Reso-Garantia peadirektori asetäitja Igor Derjagin. Tema sõnul on hõõrumine tollikomiteega sellel teemal kestnud juba 2 nädalat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.01.25, 11:14
Enefit: Vene elektrivõrgust lahkumine loob energiaturul täiesti uued võimalused
Energia tootmise terviklahendustest, mis aitavad ettevõtetel energiakulusid kokku hoida, räägitakse aina rohkem. Kui seni soetati päikesepaneelid, et energiat toota ja ülejääk võrku tagasi müüa, siis nüüd kasutatakse targaks elektri tootmiseks ja tarbimise juhtimiseks lisaks akupankasid.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele