• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 29.03.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansapank õpetab töötajaid õppefilmi abiga

Edulugude kasutamine firma arendustegevuses pole uus nähtus ? parimaid töötajaid võib tunnustada avalikult, riputades nende fotosid veebi või kirjutades neist firma siselehes. Eeskujuks toomine on igati tervitatav nii firma kultuuri kui ka juhtimise seisukohalt. Ometi pole sellisel viisil firma väärtuste ja parimate praktikate kinnistamisel interaktiivset loomu. Tublide näited ei sunni meid tingimata veel nendelt õppima.
2003. aasta personaliuuringu põhjal leidis Hansapank, et töötajate arendamise kompetents on üks juhtide olulisemaid arenguvajadusi. Nii sündiski otsus teha seda, jagades organisatsiooni parimaid praktikaid. Lisaks teoreetilistele seisukohtadele vajasid juhid tõestust, et arendamine on võimalik.
Eeltööna uuris Hansapank ettevõtte sees erinevaid juhi ja meeskonna koostöö näiteid, kus esiletoomist vääriv arenduslugu oleks toimunud. Kogemuste põhjal sündis intervjuu kava situatsioonidest, mida filmis käsitleda. Filmi eesmärk oli käsitleda töötaja arendamise olulisemaid etappe: tundmaõppimine, tagasisidestamine, õhkkonna loomine, tunnustamine, nõustamine, väljakutsete pakkumine, kaasamine, juhi teadlik roll meeskonnas.
Projekti käigus intervjueeris personalijuht nii töötajat kui ka juhti, et näidata, kuidas töötaja ennast arendamisprotsessis tundis ja kuidas see temale paistis. Kogu materjal monteeriti 23 minuti pikkuseks filmiks vaheldumisi slaididega, kus olulisemad teesid välja tuuakse.
Hansapanga õppefilmi kasutatakse nii uute juhtide koolitamisel, individuaalsel nõustamisel kui ka aastavestluse toetamisel. Sellise töövahendi loomisega kindlustatakse, et ettevõtte kogemuspõhine kapital ei lahku firmast koos töötajaga, vaid taaselustub uutes töötajates. Tulemuseks on juhtide meeskond, kes teab, mida neilt oodatakse. Täiendava positiivse laengu annab see firma kultuurile. Töötajad tunnetavad, et nende panust väärtustakse.
Õppefilmi üks olulisemaid tugevusi on emotsioonide edasiandmise võimalus. Hansapanga õppefilm teeb seda kõigiti. Kõiki arendamisteemade mõisteid illustreeritakse, näidates inimesi, kes nendesse ise innukalt usuvad.
Autor: Tiina Saar

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele