Otsingumootoris veebilehe esiletõstmiseks kasutatakse sageli seosetut viitamist.
Suurim otsingumootor Google hindab www-lehekülgi peamiselt selle põhjal, kui sagedasti teevad hinnatavale leheküljele viiteid teised aadressid. Teised sarnased mootorid põhinevad suuresti samalaadseil algoritmidel.
See on viinud probleemideni eriti just kommenteerimist võimaldavate lehekülgede kasutamisel. Kui tahetakse mõnd kommertslehekülge Google?i edurivis üles upitada, hakatakse kirjutama sellele leheküljele viitavaid mõttetusi blogide (netipäevikute) jms www-lehtede kommentaaridesse. Piiranguks võib siin olla vaid teadaolevate kommentaarilahtrite arv, sest seda tegevust on võimalik küllalt kaugele automatiseerida. Niisugust Google?i-upitamist teenusena pakkuvad firmad teenivad tõelisi hüperkasumeid. Pahaaimamatul kliendil pole teada, et talle esitatud viie-kuuenumbrilised arved koosnevad peamiselt õhust, sest tehnoloogiat pole selle ürituse läbiviimiseks vaja õieti mingisugust.
Arusaadav, et selline protsess viib alla nii otsimootorite kui ka veebilehtede maine. Selle vältimiseks on välja mõeldud leheküljele lisatav märge (nimetusega ?rel=nofollow?), mis otsingurobotitele teada annab, et siin olevaid linke palutakse mitte arvestada temaatiliste www-edetabelite koostamisel. Sel moel üritavad netileheküljed senisest kergema vaevaga vabaneda viimasel ajal vohama kippuvast kommentaari-spämmist.
Juhtidel, kes internetiga seotud teenuseid firmasse sisse ostavad, tasub olla kursis, mida täpselt ostetavad teenused sisaldavad. Võimalik ülemaksmine on vaid osa probleemist, sest eriti just reklaam võib osutuda mitme teraga mõõgaks.
Seotud lood
Tulev aasta toob ettevõtjatele hulganisti lisakulusid erinevate maksude ja seadusemuudatuste näol. Kindlasti tuleb tegeleda kulude kärbetega hoidmaks jätkusuutlikku konkrurentsieelist turul. Selleks peab olema esimene samm taotleda paremad krediidi rahastuse tingimused. Pane rahastajad proovile laenuvõrdlusportaalis Sortter!