• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,24%5 962,9
  • DOW 300,78%44 213,65
  • Nasdaq 0,07%18 985,38
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,24%5 962,9
  • DOW 300,78%44 213,65
  • Nasdaq 0,07%18 985,38
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,67
  • 12.10.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mainekujundus ürituse kaudu tasku kohane ka väikefirmale

Kalliks peetakse üritust just siis, kui tahetakse üritusega avalikkusele muljet avaldada. Kui suure eelarvega üritusi korraldades on tähelepanu lihtne saada, siis väikeste kulutustega ürituse puhul tuleb lihtsalt pea kreatiivsemalt tööle panna.
Väike firma saab olla hea algatuse initsiaator, millegi uue eestvedaja. Näiteks kutsudes kõiki üles osalema heategevuslikul aktsioonil, tervisespordi- või perepäeval. Kui korraldada oksjon, kuhu ühed on kutsutud kaupa müüma ja teised ostma, siis ei tõuse korraldamiskulud väga lakke. Teisi firmasid, kuulsaid patroone ja avalikkust kaasates saab üritusele väikeste kuludega luua haaret, küll aga jääb algataja au firmale.
Teiseks võimaluseks väikefirmale on organiseeritud aktiivne kaasaminek mõne olemasoleva kampaaniaga. Näiteks liitumine autovaba päeva, koristuskampaania, liiklusohutuskuu või südamenädalaga. Sellisel üritusel on juba haaret ja ettevõte saab kujundada oma mainet väljendades selgelt ja aktiivselt oma hoiakut tolle algatuse suhtes.
Firma panus oma üritusega suuremasse kampaaniasse peab olema piisavalt konkreetne ja särav, et põhiürituse taustal siiski välja paista. Tänutäheks saab väike toetaja osa ka suure ürituse mainekast aupaistest.
Nutikas oleks pakkuda heategevuslikuks abiks just sellist tegevust või toodet, millega firma igapäevaselt tegeleb. Esiteks sobib see hästi mainekujundusega, ning teiseks on nii ka odavam, sest kõik vajalik on kohe käepärast olemas.
Näiteks kui majaseinal liiga kõrgel oleva lipualuse madalamale toomine on eakale naisterahvale probleem, siis ehitusfirmale on see rutiin.
Mainet ei kujundata ainult massimeedia kaudu. Väikeses Eestis on vägagi arvestatav suust suhu info liikumine ja selle mõju ettevõtte mainele. Seepärast võib mainekujunduseks kasutada ka klientidele ja firma oma töötajatele suunatud üritusi.
Hea maine tegelik lõppeesmärk ei olegi ju niivõrd soov meeldida üldiselt avalikkusele, vaid just oma täpsematele sihtrühmadele ? olemasolevatele ja potentsiaalsetele klientidele ning personalile. Hea maine aitab kinnistada nii kliente kui ka head kaadrit.
Vaimukaid kliendiüritusi korraldav firma näitab, et ta oma koostööpartneritest hoolib. Olulisi kliente omavahel tutvustades annab kostitaja üritusele lisaväärtust, näidates end samas eduka ettevõtjana, kes suudab ka elust mõnu tunda ja häid inimsuhteid nautida. Prominentsete külalistega või muidu huvitav kliendiüritus võib tänu seltskonnakroonikale ka meediasse jõuda, kujundades ettevõtte mainet.
Firma siseüritus on samuti mainekujunduse osa. Kindlate ürituste traditsioonidega firma kollektiiv tundub tugev ja kokkuhoidev, õhkkond kreatiivne. Mõnel juhul võib vahva siseüritus jõuda ka meediasse.
Kui firmas toimub seoses tööprotsessiga mõni sündmus ? kolimine, nurgakivi panek, millegi algus, uue toote või teenuse turule toomine ? ka siis võiks olukorda ära kasutada ja kaaluda tavapärase pressikonverentsi asemel kelmikama meediasündmuse korraldamist. Selline ettevõtmine näitab firma head tahet meediaga avatult suhelda ning selle nimel tasub pisut ka pingutada.
Maine kujundamise eesmärgil läbiviidaval üritustel peaks olema alati mõte, kontseptsioon, miks seda korraldatakse ja millist mainet see peaks looma. See sõnum peaks toetama ettevõtte missiooni ning rõhutama ettevõtte põhiväärtusi. Sel juhul aitab üritus kinnistada kujutluspilti, mida ettevõttest tahetakse luua.
Hea näide on Tallinna Noorte Kommertskoja algatatud iga-aastane kontoriinimeste heategevuslik ja meelelahutuslik võidujooks Rat Race, kus valgekraed jooksevad mapi ja moblaga läbi vanalinna.
Mõne aastaga on üritus muutunud väga populaarseks ning saanud endale sponsoreid ja toetajaid. Edukas ettevõtmine on olnud toeks laste leinalaagrite korraldamisele, pakkunud lõbu osalejatele ning teinud samas au kommertskojale kui hea idee maaletoojale.
Ürituse tänavune eelarve oli 250 000 krooni, millest 100 000 oli turunduskulud ? eelreklaamid, jagatavad reklaammapid ja korraldusmeeskonna riietus. Ülejäänud raha kulus korraldusele Tallinna vanalinnas: turvamise maksud, ajavõtmise teenustasu, toitlustus, tasud neile, kes sportlasi teenindasid. Lisaks kulus raha tehnika rendile, õhtujuhile ja auhindadele.
Näiteks sel sügisel liitus kullerfirma Bizpak maanteeameti liiklusohutuse kampaaniaga, mille sisuks oli üleskutse anda jalakäijatele teed. Bizpaki ja maanteeameti liiklusohutuse kampaania on hea näide, kuidas saab firma oma mainet tõstes kaasa minna teiste algatustega, ise otseseid kulusid kandmata.
Kleebised paluti ja saadi kampaania korraldajalt, maanteeametilt ning need kleebiti üritusele toetuse avaldamiseks firma autodele. Lisaks kleepisid ka mitmed firma töötajad sõnumi oma isiklikule sõidukile. Järgmisel aastal tahetakse sama kampaaniaga kaasa minna ja seda juba rahalise toetusega.
Advokaadibüroo Sorainen Law Offices kollektiiv käis täies koosseisus loomingulises laagris, kus koos Aili Vindiga avastati emotsionaalse intelligentsuse tähtsust ja õpiti eneseväljendamist maalimise kaudu.
Omanäolised pildid Käsmu loodusest kontorirottide silmade läbi pandi uhketesse raamidesse ning need kaunistavad tänaseni büroo seinu. Seega on firma kunagise siseürituse tulemus kõigil pidevalt silme eest, olles heaks jutuallikaks külaliste puhul.
Viimaste seas on aga nii kliente kui ka potentsiaalseid tulevasi töötajaid, kelle silmis kaadri meeskondlikkus on kindlasti hea näitaja. Eelarve oli 14 000 krooni (maalimise juhendaja tasu, toitlustus, materjalid, majutus, piltide raamimine, osales 12 inimest).
Lukufirma ASSA kutsus oma peamised kliendid tutvuma firma toodetega Assa Security Show?le. Lisaks tavapärasele toodete näitusele tehti kliendiüritusel katseid ja eksperimente Assa lukkudega ? prooviti nende vastupidavust raskusjõule ja muukimiskindlust, kusjuures ettevõte pani välja ka 25 000kroonise auhinna inimesele, kes suudab luku lahti muukida.
Sellised mängulised momendid lisasid elevust, kuid samas aitasid klientidel veenduda firma toodete kvaliteedis. Ürituse eelarve oli 27 000 krooni (väikese telgi ja tehnika rent, päevajuht, suupisted, kutsed, abi organiseerimisel ning väikesed trükised).
Kullerfirma Bizpak kutsus oma suuremad kliendid aaretejahile saladuslikule saarele. Röövlikambad otsisid legendi järgi piraatide peidetud laegast, mille leidja koos sisuga endale sai.
Koos klientidega veedetud meeleolukas puhkepäev kinnistas koostööpartnerite häid suhteid.
Kullerfirma Bizpak kliendiüritus (aaretejaht) eelarve oli 24 000 krooni (pudeliga kutsed ? kullerid oli firma poolt, transport, atribuutika, toitlustus, auhinnad).
Lipuaastal, 24. veebruari eel kinnitasid ehitusfirma Remeti töötajad Nõmme piirkonna pensionäride majaseintele tasuta lipualuseid.
Positiivne kajastus lisaks trükimeediale päädis suure vaadatavusega Pealtnägija saates. Kogu ettevõtmise eelarve oli 15 000 krooni ? 25 lipualaust, 30 purki mett ja bensiinikulud.
Tellisetootja Wienerberger kutsus ajakirjanikud oma kavandatava tehasehoone nurgatellise valmistamise üritusele, kus osalejad said ka ise käed saviseks teha. Enne ühiseid savitöid tehti sisukas ekskursioon toormekarjääridest põletusahjudeni.
Tasuta tööjõud ajakirjanikest tellisemeistrite näol küll ürituse kulupoolt tasa ei teinud (pealegi kingiti külalistele nende oma kätega tehtud looming), kuid ettevõtmine oli kindlasti väikseid kulutusi väärt.
Wienerbergeri ürituse eelarve jäi 16 000 krooni piiresse (kutsed e-postiga, transport Tallinnast, toitlustamine ja muud korralduskulud).

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele