Õllesummeri avalike suhete juhi Raimond Kaljulaiu sõnul oli tänavusel Õllesummeril Tallinna Lauluväljakul rekordiliselt firmasid, kes ostsid oma töötajatele ja klientidele suurtes kogustes kingituseks pileteid. ?Kokku ostis üle 40 ettevõtte pileteid hulgi, neist hinnanguliselt pooled kasutasid pileteid lihtsalt kingitusena oma töötajatele või koostööpartneritele,? ütles Kaljulaid. Ülejäänute seas, kes pileteid suuremas koguses ostsid, oli Kaljulaiu sõnul mitmesuguseid lahendusi: ?Kes korraldasid oma klientidele vastuvõtu, kes pidasid mõnes festivalitelgis peo.?
Summeri raames toimunud rahvarohkeima vastuvõtu kutsutute arv küündis Kaljulaiu sõnul üle tuhande inimese, väikseim vastuvõtt oli 50 inimesele. Väikefirmad, umbes 10?15 inimese suurused kollektiivid, kasutasid Summerit kohana, kus pidada oma firmapidu.
Viimaste aastate võrdluses on Kaljulaiu sõnul firmaürituste arv summeril kasvanud igal aastal keskmiselt 20%. ?Kasvu näitab ka see, et sel aastal tellisime eraldi telgi firmaürituste korraldamiseks,? lisas ta.
Suurürituse sees korraldatava kliendiüritusega saab ettevõte hoida kokku kulutusi just meelelahutusprogrammi arvelt. Täpset eelarvesummat, millega ettevõte peaks arvestama, on Kaljulaiu sõnul raske öelda, sest kõik sõltub ürituse eesmärgist. ?Keskmiselt võiks arvestada ühe osaleja kohta umbes 300 krooni, mille sisse on juba arvestatud 125kroonine päevapilet.?
Juba mitmendat aastat on Õllesummeril ligi sajale inimesele korraldanud kliendivastuvõtu näiteks Overall. Ettevõtte turundusjuhi Adam Leemeti sõnul on Õllesummer üks väheseid üritusi, kuhu IT-spetsialistid üldse tulevad.
?Oleme üritanud neid meelitada erinevatele tootetutvustustele, kuid tulutult. Tavalistel toote presentatsioonidel nad ei viitsi käia ning nänniga neid meelitada pole mõtet,? nentis Leemet. ?Õlut aga armastavad peaaegu kõik IT-spetsialistid ja seetõttu olemegi juba mitmendat aastat korraldanud oma kliendiürituse Õllesummeri sees.?
Kõik korraldamisprobleemid on Overall jätnud Õllesummerile. Endale on Overalli meeskond jätnud ülesandeks piletite ostmise ning üheskoos õllejoomise. ?Pakume klientidele õlut ja süüa, ei mingit programme ega esinemisi,? ütles Leemet ja lisas, et eesmärk on just pakkuda pelgupaika ümberrõkkavast melust, mitte üritada Õllesummeri programme üle trumbata.
60 kutsutud kliendist tuleb tavaliselt kohale üle poole, umbes 40 inimest. Eelarves on Overall arvestanud umbes 300?500 krooni ühe inimese kohta.
Tänavusel Õllesummeril korraldasid oma klientidele vastuvõtu ka pealava kontserdi esitleja Balti Investeeringute Grupp (BIG).
BIGi turundusjuhi Svea-Elen Petersoni sõnul on BIG juba mitu aastat korraldanud kliendipäeva suure rahvaürituse sees: ?2004. aastal kutsusime kliendid laulupeole, käesoleval aastal Õllesummerile.?
Rahvaürituse sees korraldatava kliendiürituse peamine eelis on Petersoni sõnul võimalus pakkuda oma külalisele mitmekesisemat programmi. ?Kliendil on võimalik tunda end osana rahvamassist, samas aga on soovi korral võimalus massist distantseeruda ja nautida ainult BIGi kliendile mõeldud erikohtlemist,? selgitas Peterson ja lisas, et rahalist võitu sellise ürituse korraldamine ei anna.
?Üritust ürituse sees korraldades kaasnevad jälle omakorda kulud, mida ainult enda üritust korraldades ei oleks ? näiteks piletikulu,? selgitas Peterson, kes ei tahtnud eelarvesummat avalikustada.
BIGi kliendiüritusel saadeti klientidele tasuta piletid, pakuti süüa, juua ning täiendavat meelelahutust ainult BIGi klientidele mõeldud tsoonis. Lisaks said kliendid ühiselt nautida kontserti BIGi klientidele mõeldud tsoonis ehk siis VIPide alal.
Kliendiüritusele kohaletulnuid oli Petersoni sõnul 60?70 protsendi ringis, umbes 700 inimest, mis on sarnane ka eelnevate aastatega. ?Klientide poolt saadud tagasiside põhjal saab öelda, et meie kord aastas läbiviidav üritus on oodatud sündmus ja seda just seetõttu, et oleme valinud üritus-suurürituse-sees-vormi.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.