Klaaspudelist loobumise tõttu on Coca-Cola kaotamas Pepsi-Cola ees oma brändi eeliseid.
BRAND sense uuris tarbija viie meele ja brändingu seoseid, sealhulgas ka kompimismeele jõust turunduses. Ehk siis sellest, kuidas pakendi, käepideme vms disain mõjutab brändilojaalsust.
Uurimusobjektiks oli Coca-Cola. Uuring tõestas, et me ei maitse kokat mitte oma keelega, vaid kätega, mistõttu on klassikalise kujuga klaaspudel oluliselt tähtsam, kui keegi arvata oskab.
Enam kui 60% Ameerika ja Suurbritannia tarbijatest eelistab kokat juua klaaspudelist ? lihtsalt sellepärast, et nii on maitsvam. Uuring kinnitab ka, et tegelikku maitseerinevust klaaspudelis ja plekkpurgis oleval kokal pole. Kuid tõstes kumerate vormidega klaaspudeli huultele, oleme veendunud, et see siiski maitseb teisiti.
Vaatamata tohutule konkurentsieelisele on Coca-Cola Company viimased 10 aastat majanduslikel põhjustel tegelenud kuulsa pudeli poelettidelt ärakorjamisega. USAs pudelis kokakoolat enam osta ei saa. Seega pole üllatav, et üheks suuremaks ekspordiartikliks Mehhiko?USA piiril on klaaspudelites Coke.
Brändinguekspert ja BRAND sense uuringu autori Martin Lindströmi sõnul on Coca-Cola klaaspudeli turult eemaldamine ilmselt firma üks suurimaid vigu sellel sajandil: ?Viimase ajani oli kokapudeli käes hoidmise tunne oluline osa Coca-Cola brändi kogemusest, BRAND sense uuring näitab aga, et kokakoola on selle unikaalse omaduse kaotanud.?
60% Ameerika tarbijatest väidab, et pepsi tekitab kõige tugevama kompimiselamuse, kokakoola kohta ütleb sama vaid 55% tarbijaist. Seega koka on tasapisi kaotamas oma brändi eeliseid. On probleeme maitsega, ka punast värvi ei seostata enam vaid kokaga, sest osaliselt on sellele alale tunginud Vodafone. Nüüd aga on kadumas klaaspudel.
The Chartered Institute of Marketing peab Lindströmi üheks maailma juhtivaks turundusguruks. Lindström on konsultant mitmele Fortune 100 firmale, sh Disney, Mars, Pepsi, American Express, Mercedes-Benz, Reuters, Kellogg?s ja Microsoft. Lindström räägib kompimismeele jõust turunduses 8. novembril Tallinnas Radisson SASis.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.