• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 25.10.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klaaspudelist loobumine vähendab Coca-Cola brändi eeliseid

Klaaspudelist loobumise tõttu on Coca-Cola kaotamas Pepsi-Cola ees oma brändi eeliseid.
BRAND sense uuris tarbija viie meele ja brändingu seoseid, sealhulgas ka kompimismeele jõust turunduses. Ehk siis sellest, kuidas pakendi, käepideme vms disain mõjutab brändilojaalsust.
Uurimusobjektiks oli Coca-Cola. Uuring tõestas, et me ei maitse kokat mitte oma keelega, vaid kätega, mistõttu on klassikalise kujuga klaaspudel oluliselt tähtsam, kui keegi arvata oskab.
Enam kui 60% Ameerika ja Suurbritannia tarbijatest eelistab kokat juua klaaspudelist ? lihtsalt sellepärast, et nii on maitsvam. Uuring kinnitab ka, et tegelikku maitseerinevust klaaspudelis ja plekkpurgis oleval kokal pole. Kuid tõstes kumerate vormidega klaaspudeli huultele, oleme veendunud, et see siiski maitseb teisiti.
Vaatamata tohutule konkurentsieelisele on Coca-Cola Company viimased 10 aastat majanduslikel põhjustel tegelenud kuulsa pudeli poelettidelt ärakorjamisega. USAs pudelis kokakoolat enam osta ei saa. Seega pole üllatav, et üheks suuremaks ekspordiartikliks Mehhiko?USA piiril on klaaspudelites Coke.
Brändinguekspert ja BRAND sense uuringu autori Martin Lindströmi sõnul on Coca-Cola klaaspudeli turult eemaldamine ilmselt firma üks suurimaid vigu sellel sajandil: ?Viimase ajani oli kokapudeli käes hoidmise tunne oluline osa Coca-Cola brändi kogemusest, BRAND sense uuring näitab aga, et kokakoola on selle unikaalse omaduse kaotanud.?
60% Ameerika tarbijatest väidab, et pepsi tekitab kõige tugevama kompimiselamuse, kokakoola kohta ütleb sama vaid 55% tarbijaist. Seega koka on tasapisi kaotamas oma brändi eeliseid. On probleeme maitsega, ka punast värvi ei seostata enam vaid kokaga, sest osaliselt on sellele alale tunginud Vodafone. Nüüd aga on kadumas klaaspudel.
The Chartered Institute of Marketing peab Lindströmi üheks maailma juhtivaks turundusguruks. Lind­ström on konsultant mitmele Fortune 100 firmale, sh Disney, Mars, Pepsi, American Express, Mercedes-Benz, Reuters, Kellogg?s ja Microsoft. Lindström räägib kompimismeele jõust turunduses 8. novembril Tallinnas Radisson SASis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele