• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.01.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SMS-kampaaniast saadud tuluga saab katta hinnalise auhinnalaua

Kui SMS-kampaanias maksab SMSi saatmine 5 krooni, siis saab ettevõte sõltuvalt SMS-teenuse pakkujast endale kas 2-2,50 krooni, selgitas reklaamiagentuuri DDB Eesti ASi juht Jana Koppel. Ülejäänud osa läheb teenuse pakkujale ja mobiilsideoperaatoritele.
Arusaadavalt ei ole otsese tulu teenimine turundustegevuste esmane eesmärk, kuid vaadates seniseid kampaaniaid, suudab valdav osa neist sõnumituludega kompenseerida pea kogu auhinnalaua ning isegi osa kampaania kommunikatsiooni maksumusest. Teisalt võib seda raha kasutada ka näiteks kampaania raames oleva sooduskampaania katteks. Summad pole küll suured, kuid väikefirmale, kellel on iga sent kallis, on see hea võimalus teha müügikampaaniat.
SMS-kampaania teenust pakkuva Mobi Solutionsi turundusteenuste juhi Lauri Kinkari sõnul on üheks peamiseks argumendiks, millega tänased SMS-kampaaniate korraldajad oma valikut põhjendavad, just finantspool. SMSi saatmisega jäävad Kinkari sõnul ära postikulud, jalutuskäik postkontorisse tarbija jaoks, sekretäri töökulu sõltuvalt sellest, kas saadetised sisestati enne ka Excelisse või sorteeriti lihtsalt. Vajadus tegeleda füüsiliselt kotitäie kirjadega ning võimetus ilma erakordselt suurt tööjõukulu kandmata üldse tulemusi kuidagi analüüsida, loetles Kinkar postikampaaniaga seotud kulusid. Samas SMS-kampaania puhul kulub tarbijal 5 krooni SMSi saatmisele, ettevõtjal aga kampaania tehnilise ülesehituse kulud agentuurile.
Samas kui SMS saatmine on 5 krooni, jääb ettevõttele võimalus saadavast tulust katta oma kampaania kulud.
Näiteks tõi Kinkar ühe kohvikampaania eelmisest aastast, mille kulud olid ca 6000 krooni, kuna sisaldas automaatseid sõnumikontrolle, automaatseid loosimisi ning muud sarnast funktsionaalsust. Kampaaniaperioodiks oli kaks kuud.
Kampaaniast võeti kahe kuu jooksul osa ligi 20 000 korda. Viiekroonise hinna tulult (2,5 krooni SMSi kohta) teeb see 45 000-50 000 krooni, mis võrreldes tehniliste kuludega jättis korraldajale tuluna ca 40 000 krooni - veidi vähem kui hinnanguline auhinnalaua maksumus, kuid siiski oluline osa sellest.
Kaks krooni kallim SMSi hind pole Kinkari sõnul tarbijate osavõttu vähendanud: "Viiekroonine kampaania annab ettevõtjale võimaluse pakkuda rohkem ja atraktiivsemaid auhindasid ja see on kampaanias osalejate arvu hoopis suurendanud."
Santa Maria maitseainete SMS-kampaania korraldanud ASi Paulig Baltic turundusjuhi Kaire Piirsalu sõnul jäi neil iga SMSi pealt kampaaniast üle 2,50 krooni. Kogutud raha pandi kõik auhinnalauale. Samas puudub neil kogemus, kas odavama SMSi hinnaga oleks osalejaid rohkem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele