Paljud ostud tehakse hetkeemotsiooni ajel, otsustades vaid kauba välimuse põhjal. Seetõttu on heaks müügivõtteks kauba ahvatlevaks muutmine valgustuse abil.
Valgustus võimaldab anda kaubale lisaväärtust, tuues esile või võimendades nende loomulikku värvitooni. Samas on tavalise lambi ja spetsiaalselt õige toiduleti jaoks valitud lambi vahe umbes neljakordne.
Tallinna Kaubamaja arendusprojektide juhi Urmas Pastarusti sõnul kasutatakse kaubamajas kaubanduslikuks valgustuseks igal pool lampe, mis on vastavale kaubagrupile kõige sobilikumad.
"Küsimus pole mitte niivõrd selles, et puuviljad muutuvad ahvatlevamaks, kuivõrd selles, et neid näidatakse võimalikult loomulikes värvides, millistes nad kõige ilusamad on," selgitas Pastarust.
Hektor-Light ASi projektijuhi Priit Prassi sõnul kasutatakse konkreetselt puuviljade esile toomiseks lambipirne, milles on esile toodud soojad toonid ehk valguse punane ja kollane osa.
Värskete kalade valgustamiseks sobiks Prassi sõnul aga paremini sinaka tooniga valgustus, leiva ja saiatoodetele kollakas-pruunikas, liha ja lihatoodete valgustamiseks punakas valgus. Kuumtoidulett on enamasti varustatud sobivate valgustitega juba tehases, kuna need peavad olema niiskuskindlad ja kergesti puhastatavad.
Sobiva valgustooni saavutamiseks on olemas mitmed spetsiaalsed valgusallikad, mida saab panna täiesti tavalistesse valgustitesse, näiteks nn "lihaleti toru" Philipsi luminofoorlampide valikust või siis kõiki värvitoone ergastavad neodüümlambid.
Seda efekti saab Prassi sõnul kutsuda esile ka tavalisele valgusallikale toonivat filtrit kasutades, näiteks Itaalia firma Targetti toonivad filtrid "Polar", "Sun" ja "Sunset", mis annavad tavalisele halogeenlambile sobiva valgustooni - sinaka, kollaka või punaka. Filtrid maksavad üle 500 krooni.
"Vale valgustooni kasutamine on olulisem kui enamik meist seda aimata oskavadki - näiteks soe toit külmsinises valguses ei ole ahvatlev," nentis Prass, kelle sõnul saab õige valgustusega müügikäivet tugevalt mõjutada. "Enamik inimesi ei märkagi, et letis sedavõrd ahvatlevana paistnud apelsinid on kodus sootuks kahvatumad."
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.