Eesti Näituste arengudirektori Siimu Loogma nimetas kolm põhjust, mis seletavad ehitusmessi populaarsust.
"Esiteks muidugi üha intensiivistuv ehitustegevus. See pole mingi hambaravimess, kuhu ainult hambatohtrid kokku tulevad," lausus ta. Teise põhjusena tõi Loogma ehitusmesside turu korrastumise. Tänaseks on lõpetanud tegevuse väikesed messid ja selle asemel toimub aastas kaks suurt ehitusmessi - üks Tallinnas ja teine Tartus. Kolmandaks pürivad Eesti kuumale ehitusturule uued firmad, kes näevad messis ideaalset kontaktide sõlmimise ja enese tutvustamise võimalust.
E-Betoonelement tutvustas ehitusmessil kõiki oma tooteid, eraldi olid sel aastal eksponeeritud parkimismajad.
Kuigi messi külastajad olid põhiliselt Eesti päritoluga ja parkimismaja tellijad Eestis võib ilmselt ühe käe sõrmedel üles lugeda, kinnitas ettevõtte müügiinsener Jüri Kaup, et saadi mõned suure potentsiaaliga kontaktid.
"Eks eestlaste taga on ka välismaiseid investoreid. Me oleme endale saanud ühe konkreetse päringu. Ja tööd selle parkimismaja ehituse käivitamiseks võivad äkki alata juba sellel aastal," lausus ta.
Kaup ei tahtnud spekuleerida, kui suur summa võiks olla tehingu taga. Messil eksponeeritud parkimismaja parkimiskoht maksaks 30 000-50 000 krooni.
Ettevõte on osalenud messidel nii Eestis kui ka välisriikides. "Pirita näitusekeskuses käisime me vahepeal üle aasta, aga viimasel kahel aastal oleme me kohal olnud, sest ehitusturg on kohutavalt intensiivistunud," lausus Kaup. Toodete eksponeerimine mõnepäevasel messil läheb tema sõnul ettevõttele maksma sadu tuhandeid kroone.
Epopõrandakatete firma OÜ Epopõrand-R tegevjuhi Raimo Randmäe sõnul on firma ehitusmessil juba kümnendat korda ja iga aastaga on messi külastajate arv suurem, mis meelitab üha uuesti messist osa võtma.
"Kuigi meil pole ette näidata müügilepinguid nagu mõnel masinamüüjal, oleme me selle paari päevaga loonud hulga kontakte projekteerijate ja arhitektidega. Hästi palju on meie vastu huvi tundnud ka erakliendid," lausus ta.
Randmäe sõnul näevad firmad enda eksponeerimisega rohkem vaeva. "Kui esimestel aastatel olid lihtsalt standardboksid, siis nüüd on paljud osavõtjad enda boksid ehitanud eksponeeritavast materjalist või oma tehnilisi lahendusi kasutades," märkis ta.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.