IT baasteenus peab tagama, et IT infrastruktuur ja baasrakendused toimiksid, oleksid hallatud ja toetaksid kasutajate tööd.
Baasteenus põhineb teenindatavate süsteemide põhjalikul dokumenteerimisel ja info pideval uuendamisel.
Väikefirmad piirduvad IT-teenuse ostmisel reeglina vaid minimaalse hädapärasega, eelistades pisifirmade poolt pakutavat näilist kliendilähedust, odavust ja lihtsust teenuse terviklikkusele ja kvaliteedigarantiile.
Kuid IT-teenuse lihtsus, läbipaistvus ja mõistlik hinnatase ei vastandu tingimata teenuse terviklikkusele ja kõrgele kvaliteedile.
IT-teenuste arusaadavus, kvaliteet ja efektiivsus on olnud IT-maailma üks vaieldamatuid valulapsi ja sellest tulenevalt viimaste aastate arendusprioriteet.
IT-teenuse kvaliteedi ja sisulise arusaadavuse tõstmiseks on hulk mudeleid. Kui IT-teenuse pakkuja pole juurutanud ISO 9001, ISO 20 000
ja IT-teenuste osutamise hea tava standardi ITILi põhimõtteid, siis on teenuse kvaliteedist ja kliendilähedusest juba kohatu rääkida.
IT-teenuse "mõistliku" hinna saavutamisel ei ole ainualternatiiviks piiratud võimalustega või ebakvaliteetne teenus. Mõistliku hinna aluseks peab olema efektiivne töökorraldus. See põhineb hooldustööde sisu põhjalikul planeerimisel, läbimõeldud tööjaotusel, protsesside optimeerimisel, kaasaegsete haldusvahendite kasutamisel ja veel tervel real professionaalsetel võtetel.
Tellijana jõudke selgusele, kas pakkuja lihtsalt lubab efektiivset teenust või on tal ka vastav töökorraldus ja tegutsemismallid, mis seda kinnitavad.
Lõpuks soovitus väikefirmale IT-teenuse ostmisel: ärge leppige kehva teenusega! See, et teie firmas pole palju arvuteid, ei tähenda, et teile pakutav IT-teenus võiks olla ebakvaliteetne.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.