• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 13.06.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

IT-teenust tellides vaadake lubaduste taha

IT baasteenus peab tagama, et IT infrastruktuur ja baasrakendused toimiksid, oleksid hallatud ja toetaksid kasutajate tööd.
Baasteenus põhineb teenindatavate süsteemide põhjalikul dokumenteerimisel ja info pideval uuendamisel.
Väikefirmad piirduvad IT-teenuse ostmisel reeglina vaid minimaalse hädapärasega, eelistades pisifirmade poolt pakutavat näilist kliendilähedust, odavust ja lihtsust teenuse terviklikkusele ja kvaliteedigarantiile.
Kuid IT-teenuse lihtsus, läbipaistvus ja mõistlik hinnatase ei vastandu tingimata teenuse terviklikkusele ja kõrgele kvaliteedile.
IT-teenuste arusaadavus, kvaliteet ja efektiivsus on olnud IT-maailma üks vaieldamatuid valulapsi ja sellest tulenevalt viimaste aastate arendusprioriteet.
IT-teenuse kvaliteedi ja sisulise arusaadavuse tõstmiseks on hulk mudeleid. Kui IT-teenuse pakkuja pole juurutanud ISO 9001, ISO 20 000
ja IT-teenuste osutamise hea tava standardi ITILi põhimõtteid, siis on teenuse kvaliteedist ja kliendilähedusest juba kohatu rääkida.
IT-teenuse "mõistliku" hinna saavutamisel ei ole ainualternatiiviks piiratud võimalustega või ebakvaliteetne teenus. Mõistliku hinna aluseks peab olema efektiivne töökorraldus. See põhineb hooldustööde sisu põhjalikul planeerimisel, läbimõeldud tööjaotusel, protsesside optimeerimisel, kaasaegsete haldusvahendite kasutamisel ja veel tervel real professionaalsetel võtetel.
Tellijana jõudke selgusele, kas pakkuja lihtsalt lubab efektiivset teenust või on tal ka vastav töökorraldus ja tegutsemismallid, mis seda kinnitavad.
Lõpuks soovitus väikefirmale IT-teenuse ostmisel: ärge leppige kehva teenusega! See, et teie firmas pole palju arvuteid, ei tähenda, et teile pakutav IT-teenus võiks olla ebakvaliteetne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele