• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,7
  • 19.10.06, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mürgised pidžaamad ja hambapastad

Nii näiteks on leitud sõltumatu keskkonnaorganisatsiooni Greenpeace andmetel Disney Tiggeri pidžaamades kõrge kontsentratsiooniga toksilisi aineid, parfüümidest on kõige suurema toksiliste ainete kontsentratsiooniga Calvin Kleini "Eternity for Women", Body Shopi "White Musk" ja Jean Paul Gaultier' "Le Male".
Murelikuks võib inimesi teha ka see, et kui ilma Disney pidžaama ja kalli parfüümita saab veel kuidagi hakkama, siis hambapasta sisaldab samuti endas ohtu. Nii on sattunud musta nimekirja palju reklaamitud Colgate Total.
Ohtlike kaupade nimekiri on pikk, inimeste teadlikkus aga vähene, tõdeb Geenpeace'i laeval kaasa seilanud Nastja Pertsjonok Eestimaa Looduse Fondist. Tema sõnul oleks vaja kemikaaliseadust, mis ei laseks ohtlikku kaupa üldse müüki. "Siis ei peaks ka inimesed põhjalikult pakendikirja lugema ega keemikuharidust omama, et teada, mis on ohtlik," sõnas Pertsjonok.
Calvin Kleini maaletooja Aromare OÜ tootejuhi Diana Preesi sõnul kuulsid nad ka ise imestusega, et populaarne lõhn "Eternity for Women" sisaldab liigselt toksilisi aineid. "Me pöördusime selle küsimusega emafirma poole, veel pole vastust saanud," sõnas Prees.
Ta ei usu, et antireklaam selle lõhna suhtes võiks müüki mõjutada. "Kui ta just söövitaks augu sisse, siis oleks teine asi," ütles Prees.
Selveri keti ostu- ja turundusjuht Iivi Saar pole samuti täheldanud, et roheliste loetletud toodete, näiteks hambapasta osas oleks märgata müügi langust. "Pole sellist tagasisidet, et Colgate Totali asemel oleks hakatud ostma Aquafreshi. Ühekordne antireklaam võib ka reklaamiks pöörduda, pealegi reklaamib end Colgate päris palju ise," sõnas Saar.
Saare sõnul päris nii siiski pole, et inimesed valimatult kõike ostaksid. Allergilised inimesed jälgivad hoolikalt, mida nad ostavad ja mida toode sisaldab. Ka loevad Saare sõnul inimesed kirju toiduainete pakenditel. "Viimati, kui ajakirjanduses oli juttu taimerasvadest kohukestes, siis inimesed lugesid, kui palju seal taimerasva sees on," toob ta näiteks.
Tööstuskaupade osas jätab aga tarbijate teadlikkus soovida. Pealegi on kirjad pakenditel imeväiksed, nii kreemidel kui ka hambapastadel. "Vanematel inimestel peaks luup kaasas olema, et näha, mis seal täpselt kirjas on," selgitab Saar.
Colgate Totalit maaletoovast firmast Jungent ei õnnestunud kommentaare saada.
Küll aga toetavad ja usaldavad hambaarstid Colgate'i ega pea ühtegi müügilolevat hambapastat ohtlikuks. "Kui mingi toode on saanud Eestis müügiloa, on see ohutu ja ühe või teise rohelise aktivisti väide seda ümber ei lükka. Kui nii võtta, siis kõik asjad on kahjulikud, oleneb kogusest. Näiteks ka ibubrofeen võib suures koguses tappa. Ma ei tea, et ükski siin müüdav hambapasta oleks ohtlik ja kui kuskil maailmas on, siis Eestis selline asi müügiluba ei saaks," on Eesti Hambaarstide Liidu juhatuse esimees Kristjan Gutmann kindel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele