Professionaalsed kogemusturundus- ja üritusturundusagentuurid, mida ka Eesti turul juba leida võib, töötavad põhimõttel, et ollakse kliendiga nii-öelda ühes paadis.
Kliendile mitte ei müüda teenust, vaid aidatakse turul pakutavast osta kõige optimaalsemaid lahendusi.
Agentuur ei tohiks olla motiveeritud pakkuma oma kliendile kõige suuremat vahendustasu pakkuvaid allhankeid, eesmärgil teenida endale suuremat kasumit.
Agentuuritasu määramisel ei ole hea mõte siduda see konkreetse protsendiga kogu eelarvest. See motiveeriks agentuuri ärieesmärkide saavutamiseks müüma kliendile võimalikult kalleid allhankeid maksimumhindadega, et kogu eelarvet maksimaalselt suurendada. See aga oleks vastuolus eelmise põhimõttega.
Kliendisuhe peab olema avatud. Oluline on respekt teineteise töö vastu.
Agentuur pakub konkreetseid teenuseid, mille taga on inimesed ja nende tööaeg ning kompetentsid. Oluliselt mõistlikum on agentuuri tasu määrata tehtud töötundide alusel, nagu seda tehakse advokaatide ja muude kompetentse müüvate teenuste puhul.
Niisiis peab agentuur olema valmis ära põhjendama oma inimeste töömahu ja selle alusel läbi rääkima ka hinna. Tavaliselt on aluseks tunnihind, mis on vahemikus 600-1200 krooni. Seda vastavalt kas ideelahenduse loomise või taktikalise projektijuhtimise töö eest.
Üritusturundusparterit valides peaks ettevõte alustuseks läbi mõtlema, mis on tema ürituse eesmärk ja millised on vajadused koostööpartnerit kaasata.
Kindlasti oleks vaja selgitada soovitud kvaliteeditase, mida oma ürituse külalistele pakkuda. Mida madalam on kvaliteedinõue, seda suurem on partnerite valik turul.
Seejärel tuleks partneri valikut alustada tema ettevõtte ja inimeste profiili ning tehtud töid uurides. Vaadata tasuks agentuuri viimase paari aasta jooksul tehtud töid ning võtta ühendust tema klientidega, et saada objektiivne tagasiside.
Heal juhul saab sellest kontaktist soovitus. Soovitus on tugevaim argument.
Premium-kvaliteeti pakkuvate partnerite hulk sõelal võiks seejärel olla ehk kolm kuni neli agentuuri. Nendega oleks õige telefonitsi ühendust võtta, et saada kätte tunnetus, kas suhtumine on õige ja koostöö võiks klappida.
Pärast telefonivestlusi tuleks välja valida mitte rohkem kui kaks-kolm agentuuri, kellega teha eelkohtumine, kus nii klienti kui ka agentuuri esindaks rohkem kui üks inimene. Seejärel saab teha otsuse, kelle käest küsida juba konkreetne ideelahendus.
Meeles tuleb pidada seda, et head lahendused sünnivad alati koostöös kliendiga, seega peaks arvestama, et kvaliteetsete lahenduste loomiseks peab ka klient olema valmis protsessi oma aega investeerima.
Autor: Neeme Kari