ATKO Grupp kavatseb edasi kaevata halduskohtu
otsuse, mis jättis rahuldamata kaebuse Järvamaa ühistranspordi liinihanke
peatamiseks ja GoBusi parimaks pakkujaks tunnistamise tühistamiseks, teatas
firma.
ATKO Grupi juhatuse esimees Margo Tomingas jääb kindlaks seisukohale, et AS GoBus on ühistranspordi riigihanke pakkumises „Avalik liinivedu Järva maakonna bussiliinidele 1.aprill 2006.-311.märts 2014.a.“ esitanud esimeses liinigrupis pakkumist tehes valeandmeid. „Sageli on tulnud ette, et halduskohus pole süvenenud asja läbivaatamisse piisava põhjalikkusega ning kõrgema astme kohtud muudavad madalama astme otsuseid,“ tõdes Tomingas.
Tallinna halduskohtu otsus jätta rahuldamata ATKO kaebus peatada Järvamaa Ühistranspordi Keskuse (JÜTK) riigihanke menetlus ja tühistada JÜTKi juhatuse koosoleku protokoll, millega tunnistati edukaks GoBusi pakkumine.
Tomingase sõnul on GoBus pakkunud busse, mida tegelikult Järvamaa liinidele ei kavatsetudki tuua. Samuti on GoBusi pakutud liinikilomeetri hind I liinigrupis ebareaalset madal.
GoBus lubas riigihanke pakkumist tehes Järvamaa liinide tuua tuliuued Mercedes-Benz bussid, mille ühe hind on 3 miljonit krooni. Kevadel käis GoBus Järvamaal näitamas hoopis Scania busse. Nüüd pakub GoBus sootuks viit Eesti turul tundmatut ja odavamat Tšehhis toodetud linnaliinibussi SOR, millest igaüks maksab miljon krooni vähem kui Mercedes.
Tallinna Tehnikaülikooli Majandusarvestuse Instituudi juhtimisarvestuse õppetooli õppejõu Tarmo Kadaku analüüs jõudis järeldusele, et GoBusi hinnaarvestus, mille kohaselt on I liinigrupi liinikilomeetri maksumus 9,39 krooni on arvestatud pigem vääralt kui tõeselt.
Tominga hinnangul on kummaline ja majanduslikult arusaamatu kuidas riigihanke ühes liinigrupis pakub Tartu ettevõte järvamaalastele 13-14 aasta vanuste bussidega osutatava teenuse liinikilomeetri hinnaks 11.10 krooni, samas kui teises liinigrupis pakub sama vedaja liinidele tuliuusi busse ja küsib liinikilomeetri eest vaid 9.39 krooni.
Seotud lood
Valga maavalitsus kuulutas välja riigihanke
"Avalik liinivedu Valga maakonna III liinigrupi bussiliinidel" võitja.
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.