Tallinki vandeadvokaat Toomas Vaher ütles,
et majandusministeeriumi pressiesindaja väited ei ole õiged, kui ta ütleb, et
ministeerium pole meelt muutnud ja on nõuetele kogu aeg kindlaks
jäänud.
Jutt käib tuletorni- ja jäämurdetasudest, mille maksmata jätmise eest kaevati Tallink septembris kohtusse. „Veel poolteist aastat tagasi olid nii minister kui ka kantsleri kt ja ka Veeteede Amet ühisel seisukohal, et põhiseadusevastasuse tõttu pole õiguslikku alust Tallink Grupilt ega Hansatee Cargolt raha nõuda,” selgitas Vaher.
Tema sõnul oli tegemist ministeeriumis põhjaliku analüüsi tulemusena kujundatud ja kirjalikult väljendatud seisukohaga, seega tegemist polnud ministri "ootamatu käskkirjaga". „Hagis esitatud nüüdsed seisukohad ning ministeeriumi varasemad seisukohad on paraku risti vastukäivad,” lisas Vaher, kelle sõnul ei olegi ministeeriumi tänane seisukoht lõppkokkuvõttes määrava tähtsusega, sest Riigikohtu positsioon taoliste rahaliste koormiste osas on teada ning see langeb kokku Tallink Grupi ja Hansatee Cargo positsiooniga.
"Mida ministeerium soovib saavutada hagiga, mida riik ise perspektiivituks peab, jääb tegelikult arusaamatuks, samamoodi nagu jääb arusaamatuks ministeeriumi keeldumine kohtumisest Tallinki esindajatega, et seda küsimust arutada," sõnas Vaher.
Seotud lood
Kümmekond Tallinki juhtkonda kuuluvat
isikut läbustas ja sigatses kaks nädalat tagasi Silja Line’i Symphonyl, mis oli
teel Helsingist Stockholmi.
Tallinki laevade jääklass võimaldab neil
hakkama saada ilma jäämurdjateta.
Majandusminister Edgar Savisaar muutis oma
meelt ja kaebas septembri alguses Tallink Grupi kohtusse, seoses maksmata
tuletorni- ja jäämurde tasudega ligi 34 miljoni krooni eest.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.