Majandusminister Edgar Savisaar muutis oma
meelt ja kaebas septembri alguses Tallink Grupi kohtusse, seoses maksmata
tuletorni- ja jäämurde tasudega ligi 34 miljoni krooni eest.
Ministeeriumi tõlgendusel tekkis võlg 2003. aastal ja 2004. aasta esimesel poolel. Nimelt reguleeris kuni 2004. aasta 1. juulini tuletorni- ja jäämurdetasude maksmist teede- ja sideministri määrus, põhiseadus aga ütleb, et riiklikud maksud, koormised, lõivud, trahvid ja sundkindlustuse maksed sätestab üksnes seadus. Seejärel jõustus muudetud seadus. Tallink Grupp ja Hansatee Cargo keeldusid varasemaid võlgnevusi maksmast hoolimata sellest, et mõlemad olid tuletorni- ja jäämurdeteenust kasutanud. Tallinki tõlgendusel oleks tasud pidanud olema ette nähtud seaduses, mitte määruses.
Möödunud aasta 23. mail võttis Savisaar ministeeriumile ootamatult vastu käskkirja, millega tunnistas lootusetuks veeteede ameti ebatõenäoliselt laekuvad nõuded ASidele Tallink Grupp ja Hansatee Cargo tuletorni- ja jäämurdetasude võlgnevuse osas, tehes ettevõttele enam kui 30 miljoni kroonise kingituse. “Riik on põhjalikult kaalunud võimalust nimetatud tasusid kohtu kaudu nõuda, kuid on hinnanud võiduvõimaluse kesiseks. Võimaliku veelgi suurema kahju ärahoidmiseks otsustati nimetatud võlgnevused riigi raamatupidamise üldeeskirjale toetudes lootusetuks tunnistada ning bilansist maha kanda,” märkis ministeeriumi õigusosakonna juhataja Eva Vanamb toona.
„Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ei ole selles küsimuses meelt muutnud, vaid on kogu aeg oma nõudele kindlaks jäänud,” teatas ministeeriumi pressiesindaja täna. Tema kinnitusel on võlg maha kantud ainult bilansist, mitte raamatupidamisest üldse. „Mahakandmise eesmärk oli bilanssi korrastada, kuna valmistusime selles küsimuses kohtusseminekuks ning kohtumenetluse kestus ja tulemus olid ette teadmata,” jätkas ministeeriumi esindaja ja lisas, et nõudest ei ole MKM kunagi loobunud ning ettevalmistused kohtusseminekuks jõudsidki lõpule sel suvel, mil esitasime Harju Maakohtusse hagi.
„Tallinki seniste seisukohtade põhjal ei ole MKMil olnud alust arvata, et teine pool mingi kokkuleppega soostuks,” põhjendas pressiesindaja miks ei ole jõutud kokkuleppele.
Istungiaega pole veel paika pandud.
Seotud lood
Tallinki seisukoht on, et riigi nõuded on
põhjendamatud. Nõuete aluseks olnud omaaegne määrus on põhiseadusevastane, mida
on tunnistanud nii Riigikogu, õiguskantsler kui ka majandusministeerium, ütles
Tallinkit esindav vandeadvokaat Toomas Vaher.
Tallinki laevade jääklass võimaldab neil
hakkama saada ilma jäämurdjateta.
Kümmekond Tallinki juhtkonda kuuluvat
isikut läbustas ja sigatses kaks nädalat tagasi Silja Line’i Symphonyl, mis oli
teel Helsingist Stockholmi.
Tallinki vandeadvokaat Toomas Vaher ütles,
et majandusministeeriumi pressiesindaja väited ei ole õiged, kui ta ütleb, et
ministeerium pole meelt muutnud ja on nõuetele kogu aeg kindlaks
jäänud.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.