Puidutööstusettevõte Stora Enso väidab oma
reedeses pressiteates, et firma Vene-Karjalast hangitud puu pärineb seaduslikest
raietest. Soome Greenpeace aga heidab ettevõttele ette tõestusmaterjali
puudumist oma väidete toetuseks.
Greenpeace teatas septembris probleemidest seoses Stora Enso ja UPM puuhankega Karjalast: ühegi puidupartiiga polnud kaasa raie keskkonnamõjude analüüsi, vahendas Roheline Värav Greenpeace'i materjale. Seda aga nõuab Venemaa seadus. Lisaks oli partiides leiduv puit tihti hoopis midagi muud, kui seadus või raieluba väidetaval raiealal ette näeb. Näiteks leiti paljudest partiidest majanduslikult väga väärtuslikku puitu, kuigi see pidi pärinema aladelt, kus on lubatud vaid nõrkade ja haigete puude raiumine.
“Meie video- ja fotomaterjal ning maastiku-uuringud tõestavad veenvalt, et seadust on rängalt rikutud” kinnitab Soome Greenpeace'i metsaspetsialist Sini Harkki: “Nüüd taotleb Stora Enso heakskiitu ja talle sobivaid väljaütlemisi ametnikelt, kes algseltki andsid raieload ebaseaduslikult välja ning kes muidugi on huvitatud nende raiete tagantjärgi seaduslikuks kuulutamisest.”
Nimelt väidab Stora Enso, et nende raied on seaduslikud, sest need on tehtud vastavalt kohalike ametnike väljastatud raieloale. Venemaa seaduse kohaselt on raie eelduseks aga keskkonnamõjude analüüs. Kui see puudub, ei anna kehtiv raieluba veel tegelikku õigust puid langetada. Greenpeace on videosalvestanud ka lageraiet veestikukaitsealadel, kus lageraie on keelatud. Nende raiete eest on vastutav konkureeriv puidufirma UPM.
Seotud lood
Greenpeace’i aktivistid müürisid täna
hommikul Brüsselis kinni Euroopa Nõukogu hoone sissepääsud, protesteerides nii
Euroopa Liidu kalanduspoliitika vastu.
Soome riigijuhid oleksid 1990 aastate
alguses saanud Karjala Venemaalt tagasi osta, kuid president Mauno Koivisto
hinnangul oli hind liiga krõbe.
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.