Kas juhtus see sellest, et Olympicu eile avaldatud
2006. aasta müügitulemused olid lihtsalt tugevad ning mitte üllatavalt kõvad,
kuid täna oli tervel börsil mõõdukas kasumivõtt.
Päeva teisel poolel oli küll märgata müüjate asendumist ostjatega kuid selleks ei piisanud, et keegi langejast oleks päeva lõpuks plussi jõudnud.
Ainukeseks tõusjaks oli Tallinna Vesi, mis lõpetas uut rekordtaset tähistaval 18 eurol (281,64 kroonil).
Alates aasta algusest on veefirma teinud läbi juba ligi viiendikulise tõusu.
Niivõrd stabiilse käibe- ja kasumikasvuga firma kohta on selline liikumine hämmastav. Aga huvi veefirma vastu on tugev, mida näitab ka üle 23 miljoni kroonine päevakäive. Eile tehti aktsiaga kaupa enam kui 11 miljoni krooni eest. Viimati jäid sellised käibed möödunud aasta maikuusse, mil ettevõtet dividendide saamise nimel osteti.
Kuid veefirmaga täna ka tõusjad piirdusid.
Suurima löögi sai Starmani aktsia, mis põrus 4,2% ja peatus 4,60 eurol (71,97 kroonil).
Telekomifirma langusele lükkas hoo sisse investor, kes veidi enne keskpäeva turuhinnaga 5000 aktsiat müüki paiskas ning väärtpaberi 4,57 eurolt koguni 4,30 euroni (67,28 kroonini).
Turuhinnaga on mõttekas müüa vaid väärtpabereid, millel on hea likviidsus või soovitakse mistahes hinnaga aktsiast lahti saada. Parem oleks paika panna aga minimaalne hind millega ollakse nõus aktsiat müüma.
Päeva esimest tundi üle 3% langusega alustanud Olympicu aktsia lõpetas 9,47 eurol (148,17 krooni). Eile teatas kasiinokett 0,5 miljardi kroonisest neljanda kvartali käibest (kasv võrreldes III kvartaliga 15%), mis ühtis enam vähem täpselt Hansabank Marketsi prognoosiga.
Mitmete väärtpaberite hinnad on tõusnud Tallinna börsil aga niivõrd kõrgele, et investorid soovivad väärtpaberite tõstmiseks näha vaid positiivseid üllatusi ja prognooside ületamisi.
Seotud lood
ASi Tallinna Vesi 2007. aasta
investeeringute eelarve maht on 346,9 miljonit krooni, mis on pea 100 miljonit
krooni enam kui 2006. aastal, teatas ettevõte börsile.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.