PTA grupi optimistlik jaemüügiketi
laiendamise prognoos tõstis täna aktsia 4,33 euroni (67,75 kroonini) ehk tervelt
kaheksandiku võrra.
Päevasiseselt käis väärtpaber ära ka päeva jooksul limiteeritud kõrgtasemel (4,42 eurol = 69,16 kroonil), mistõttu tekkis korra olukord, et müügipool osteti aktsiatest täielikult tühjaks.
Väärtpaberit ei visanud üles ainult väikeinvestorid, mida näitab koguni üle 43 miljoni krooni küündinud käive (2,1% aktsiapakist).
Neljapäeva õhtul teatas naisterõivaste tootmise ja müügiga tegelev ettevõte, et soovib hetkel oma 51 jaemüügikaupluste arvu tõsta aasta lõpuks üle saja ja 2010. aastaks üle neljasaja.
Põhiturgudeks nähakse Venemaad, Valgevene, Ukrainat ja Balti riike.
Müügipind peaks selle aasta lõpuks tõusma üle 15000 ruutmeetri ja 2010. aastaks üle 40000 ruudu.
Sisuliselt loodetakse oma jaemüügivõrguga jõuda juba selle aasta lõpuks tasemeni, kuhu Baltika jõudis möödunud aasta septembris.
PTA grupp on prognoosid 2006. aasta käibeks 1,2-1,3 miljardit krooni ja kasumiks 95-115 miljonit. Möödunud aasta esimese üheksa kuuga teeniti 905 miljoni kroonise käibe juures 77 miljonit krooni tulu.
Kui loota, et 2010. aastaks suudab PTA oma prognoosi täita ja müüb kaupa ruudu kohta umbes samapalju kui Baltika praegu võiks ainuüksi ettevõtte jaemüügitulem ulatuda kolme aasta pärast umbes kahe ja poole miljardi kroonini aastas.
Pärast uute aktsiate emiteerimist institutsionaalsetele investoritele ei tohiks PTAl ka investeeringute rahastamisega muret. Aktsiakapitali suurendamine tõi ettevõttele sisse üle 230 miljoni krooni. PTA peamiseks probleemiks on senini püsinud uue kontserni halb läbinähtavus ja investorite mitte väga suur usaldus firma suuromanike vastu.
Vaatamata eilsele kergele raputamisele oli täna Tallinnas igati mõõdukas tõusupäev.
Ainsaks tõsisemaks langejaks oli aasta algusega võrreldes viiendiku võrra kosunud Tallinna Vesi, mis peatus 17,40 eurol (272,25 kroonil) ehk 3,3% miinuses.
Seotud lood
Küberturvalisus peaks olema igaühe igapäevaelu lahutamatu osa. Olenemata sellest, kas oled eraisik, väikeettevõtja või suurfirma juht, mõjutab digitaalne maailm paratamatult kõiki, kes internetis toimetavad. Tele2 ärikliendi erilahenduste ja IT-teenuste juht Janek Jaago selgitab, miks on vähemalt esmane digikaitse hädavajalik igale kasutajale.