• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%5 930,85
  • DOW 300,00%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,08%8 091,12
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,18
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 5000,00%5 930,85
  • DOW 300,00%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 1000,08%8 091,12
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,18
  • 17.01.07, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiseaduse uus variant on alkoholitootjate suhtes leebe

Reklaamiseaduse uus eelnõu on alkoholitootjate suhtes leebe, jättes endiselt mitmeti mõistetavaks staaride kaasamise tingimused ja algselt plaanitud kella 22 asemel pääseb meelemürgireklaam telerisse kell 21.
Üks olulisemaid muudatusi üleeile Riigikogu majanduskomisjonis viimase lihvi saanud alkoholireklaami puudutavas paragrahvis on lahja ja kange alkoholi viimine ühele pulgale.
"Minu arvates on tervitatav, et lahja alkohol ja kange alkohol pole enam erinevad mõisted. Alkohol on alkohol!" sõnas viinatootja ASi Liviko tegevjuht Janek Kalvi. Samuti on Kalvil hea meel selle üle, et alkoholireklaami eetrissepääsu ei lükatud tunni võrra hilisemaks. "Mida hiljem alkoholireklaam eetrisse lubatakse, seda ebaproportsionaalsemalt rohkem peaksid seda vaatama hilisõhtused televaatajad," rääkis ta.
Kui varem pääses lahja alkoholi reklaam eetrisse juba kell 20, siis uue eelnõu järgi jääb õlle ja siidri reklaamimise aeg senisest tunni võrra lühemaks. "Nimetatud punkti muutmine reklaamiseaduses mõjutab mõnevõrra meie turundustegevust, sest võimaliku telereklaami näitamise aeg lüheneb. Kindlasti ei valmista selline muudatus meile rõõmu," ütles ASi Saku Õlletehas turundusjuht Karin Sepp.
Reklaamiseaduse eelnõu koostamisel osalenud Riigikogu liige Liina Tõnisson on komisjoni otsustega rahul. "Me karmistasime kõvasti alkoholi reklaamimise tingimusi," kinnitas ta. Näiteks tõi Tõnisson uue klausli, mille järgi peab iga alkoholireklaam sisaldama hoiatavat teksti: "Tähelepanu! Tegemist on alkoholiga. Alkohol võib kahjustada Teie tervist."
Liviko juht Kalvi hoiatusteksti nõudmisel sisulist tähtsust ei näe. "Ma arvan, et selline tekst muutub lihtsalt taustaks," ütles Kalvi.
Palju on vaieldud tuntud inimeste kaasamise üle alkoholireklaami. See küsimus jääb lahtiseks ka uue eelnõu puhul, mis ütleb, et "näitlejat võib alkoholireklaamis kasutada, kui näitleja ei reklaami alkoholi läbi oma isikliku eeskuju, vaid kehastab tegelaskuju".
Saku Originaali jõulureklaamis võis näha Mikk Saart õhtujuhina ja Jan Uuspõldu restorani külalisena.
"Reklaamiseaduse tõlgendamine ongi tegelikult eetika küsimus," ütles Liviko juht Kalvi ning lisas, et tuntud inimeste kasutamine alkoholi reklaamimisel jääb suuresti tootja südametunnistuse peegliks.

Seotud lood

Uudised
  • 05.02.07, 15:42
Keskerakond tahab keelata alkoholireklaami ja öise müügi
Keskfraktsioon algatas täna Riigikogus alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu, soovides keelata alkoholireklaami televisioonis, raadios ja välimeedias ning vägijookide öise müügi kogu riigis, teatas erakond.
Uudised
  • 12.03.08, 11:38
Kaja Uppin: video- ja arvutimängud peaksid hoiatavad sildid saama
Susi hotelli tegevjuht Kaja Uppin ütles, et hoiatavalt tuleks sildistada video- ja arvutimängud ning toiduainete etikettidel peaks E-ainete sisaldus paremini loetav olema.
Uudised
  • 17.01.07, 07:30
Reklaamiseaduse uus variant on alkoholitootjate suhtes leebe
Reklaamiseaduse uus eelnõu on alkoholitootjate suhtes leebe, jättes endiselt mitmeti mõistetavaks staaride kaasamise tingimused ja algselt plaanitud kella 22 asemel pääseb meelemürgireklaam telerisse kell 21.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele