Keskfraktsioon algatas täna Riigikogus
alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu, soovides keelata alkoholireklaami
televisioonis, raadios ja välimeedias ning vägijookide öise müügi kogu riigis,
teatas erakond.
"Inimestel on tulenevalt alkoholitarbimise kasvust ning sellega kaasnevast kahjust nii ühiskondlikul kui ka isiklikul tasandil ootused alkoholipoliitika karmistamisele," põhjendas keelavaid ettepanekuid keskfraktsiooni esimees Ain Seppik.
Seppiku sõnul on alkoholi kättesaadavuse piirangud seotud eeskätt suurema ühiskondliku ja sotsiaalse turvalisuse taotlemisega. "Uuringud alkoholi kättesaadavusest on näidanud, et kui alkohol on vähem kättesaadav, siis tarbimine ja alkoholiga seotud probleemid vähenevad," märkis ta.
Öine müügipiirang on praegu kehtestatud hetkel ca poolesajas omavalitsuses. Kogu riiki hõlmav keeld hakkaks kehtima õhtul kella 11st hommikul 8ni.
Ühtlasi soovib keskfraktsioon keelata alkoholireklaami televisioonis, raadios ja välimeedias, põhjendades keeldu alkoholireklaami mõjuga tarbijale ning noorte ja laste väärtushinnangutele ja hoiakutele.
"Väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam väga suurt mõju," selgitas Seppik. "Alkoholi reklaamil on võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust; toetada liigtarvitamist soosivaid väärushinnanguid ja hoiakuid; ning mõjuda soodsalt nii uute tarbijate "värbamisele" kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholi koguste suurenemisele ja sageduse tihenemisele."
Seppiku sõnul esitavad alkoholireklaamid alkoholi tarvitamist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid.
"Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning ühtlasi vähendavad ennetustegevuste ja tervisekasvatuse mõju," ütles ta.
Seotud lood
Reklaamiseaduse uus eelnõu on
alkoholitootjate suhtes leebe, jättes endiselt mitmeti mõistetavaks staaride
kaasamise tingimused ja algselt plaanitud kella 22 asemel pääseb
meelemürgireklaam telerisse kell 21.
Täna kell 13.00 toimub
Justiitsministeeriumi ees Keskerakonna Noortekogu pikett karsklusliikumise
toetuseks, millega soovitakse võidelda Rein Langi üliliberaalse
alkoholipoliitika vastu.
Konjunktuuriinstituudi läbi viidud
alkoholiteemalistest uuringutest selgus, et eestlaste arvates tuleb alkoholi
tarbimist vähendada.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele