• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2252,25%39 341,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,44
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5001,23%5 782,76
  • DOW 301,02%42 221,88
  • Nasdaq 1,43%18 439,17
  • FTSE 100−0,14%8 172,39
  • Nikkei 2252,25%39 341,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,44
  • 05.02.07, 15:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keskerakond tahab keelata alkoholireklaami ja öise müügi

Keskfraktsioon algatas täna Riigikogus alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõu, soovides keelata alkoholireklaami televisioonis, raadios ja välimeedias ning vägijookide öise müügi kogu riigis, teatas erakond.
"Inimestel on tulenevalt alkoholitarbimise kasvust ning sellega kaasnevast kahjust nii ühiskondlikul kui ka isiklikul tasandil ootused alkoholipoliitika karmistamisele," põhjendas keelavaid ettepanekuid keskfraktsiooni esimees Ain Seppik.
Seppiku sõnul on alkoholi kättesaadavuse piirangud seotud eeskätt suurema ühiskondliku ja sotsiaalse turvalisuse taotlemisega. "Uuringud alkoholi kättesaadavusest on näidanud, et kui alkohol on vähem kättesaadav, siis tarbimine ja alkoholiga seotud probleemid vähenevad," märkis ta.
Öine müügipiirang on praegu kehtestatud hetkel ca poolesajas omavalitsuses. Kogu riiki hõlmav keeld hakkaks kehtima õhtul kella 11st hommikul 8ni.
Ühtlasi soovib keskfraktsioon keelata alkoholireklaami televisioonis, raadios ja välimeedias, põhjendades keeldu alkoholireklaami mõjuga tarbijale ning noorte ja laste väärtushinnangutele ja hoiakutele.
"Väärtushinnangute kujundamisel omab avalikkusele suunatud reklaam väga suurt mõju," selgitas Seppik. "Alkoholi reklaamil on võime kujutada alkoholi tarvitamist kui sotsiaalselt heakskiidetud ja soovitatavat tegevust; toetada liigtarvitamist soosivaid väärushinnanguid ja hoiakuid; ning mõjuda soodsalt nii uute tarbijate "värbamisele" kui ka juba alkoholi tarbivate inimeste poolt manustatavate alkoholi koguste suurenemisele ja sageduse tihenemisele."
Seppiku sõnul esitavad alkoholireklaamid alkoholi tarvitamist kui turvalist, riski- ja probleemivaba tegevust, millega kaasnevad vaid positiivsed emotsioonid.
"Sellega varjavad alkoholireklaamid potentsiaalseid terviseriske ja negatiivseid tagajärgi ning ühtlasi vähendavad ennetustegevuste ja tervisekasvatuse mõju," ütles ta.

Seotud lood

Uudised
  • 17.01.07, 07:30
Reklaamiseaduse uus variant on alkoholitootjate suhtes leebe
Reklaamiseaduse uus eelnõu on alkoholitootjate suhtes leebe, jättes endiselt mitmeti mõistetavaks staaride kaasamise tingimused ja algselt plaanitud kella 22 asemel pääseb meelemürgireklaam telerisse kell 21.
Uudised
  • 01.02.07, 12:14
Noored piketeerivad täna Langi alkoholipoliitika vastu
Täna kell 13.00 toimub Justiitsministeeriumi ees Keskerakonna Noortekogu pikett karsklusliikumise toetuseks, millega soovitakse võidelda Rein Langi üliliberaalse alkoholipoliitika vastu.
Uudised
  • 30.01.07, 15:10
Uuring: eestlane joob liiga palju alkoholi
Konjunktuuriinstituudi läbi viidud alkoholiteemalistest uuringutest selgus, et eestlaste arvates tuleb alkoholi tarbimist vähendada.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele