Vee, tule- ja vargakindlat serverit pole olemas, küll on aga võimalik vältida vee, tule ja muu halva sattumist serveriruumi.
Kui teie sülearvuti klaviatuurile läheb ümber kohvitass, on segadust palju, halvimal juhul tuleb arvutile hüvasti öelda. Kui katkisest konditsioneerist niriseb vedelik olulisele serverile, on tulemus sisuliselt sama, kuid õnnetus omandab tohutult suuremad mõõtmed.
Ettevõtte juhtidel tasub korraks mõelda, kas nende serveriruumis on aknaid, kas kusagilt jooksevad läbi mingid torud, kas seal on tulekustutussüsteem, dubleeritud toide, võimalus andmeid koguda ja taastada ning lõpuks - kes üldse pääsevad serveritele ligi?
Kui mõnes punktis oli ainet järelemõtlemiseks, siis teadke, et tegemist on võimaliku riskifaktoriga. Kuid serveriruumi seina- ja põrandapaksusel ja teistel detailidel ma seekord ei peatunudki.
Senine kogemus näitab, et enamik Eesti ettevõtteid lepib sellega, kui õnnetuse järgselt suudetakse soovitud IT-tase tagada mitte mõne tunni, vaid päevadega.
Teised, kel on kiirem, saavad kasutada serverite majutusteenust - üha kiiremini kasvavat teenusharu, mis võimaldab tsentraalse IT-lahenduse korras loobuda ettevõtte oma itimeestest ja serveriruumidest, viies dokumentide ja arhiivide varundamise majast välja.
Eestis on säärase teenuse pakkujaid palju, ent tõsiseltvõetavad on neist vaid mõni üksik. Korralik teenus koosneb mitmest osast. Esiteks kuulub sellesse infrastruktuur: arvutustehnika, keskkond, kus asi toimib.
Teiseks füüsiline keskkond: asukoht, nõuetele vastav spetsiaalne ruum. Kolmandaks kompetents ehk oskusteave: spetsialistid teavad, mida on vaja teha, ning IT-lahendus töötab ka siis, kui juhtub midagi ootamatut.
Neljandaks juurdepääs serveripargile - seda nii häkkereid kui ka füüsilist juurdepääsu ruumile arvesse võttes. Ja lõpuks kõige tähtsam: läbimõeldud ja paika pandud protseduurireeglid, et võimalikud hädaolukorras oleks varem läbi mõeldud ning toimiks koostöö.
Kliendi riskide vähendamine on serveri majutusteenuse üks pluss, teine oluline võit on kokkuhoid.
Autor: Stanislav Ivanov
Seotud lood
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.