Konjunktuuriinstituudi korraldatud
küsitlusest Eestit külastanud turistide seas ilmneb, et 90 protsenti
väliskülalistest jäi Eestis toiduga rahule.
Küsitluse järgi pidasid paljud turistid Eesti toitu heaks ja maitsvaks, selle kirjeldamiseks kasutati ka väljendeid "tavaline", "lihtne", "rammus", "talupoeglik", "toitev" ja "odav", kirjutas Eesti Päevaleht Online.
Samas ei osatud täpselt öelda, mis on Eesti toit. Konkreetsetest toitudest oskasid turistid esile tõsta Eesti pasteeti, lihapalle, kotlette, lisaks suitsuliha, pelmeene, karbonaadi, vorsti ja sinki ning verivorsti. Põhjamaalased hindasid enim liharoogi, Venemaalt pärit turistide lemmikuks olid aga piimatooted.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu sõnul peaksime julgemalt oma roogasid pakkuma ja Eesti köögi menüüs eraldi välja tooma, et ei tekiks olukorda, kus näiteks hispaanlane tuleb Eestisse kohalikku toitu sööma, talle pakutakse aga kahvatut Hispaania kööki.
Seotud lood
Riikliku programmi “Eesti toit” esimene
tegevusaasta läks maksma 20 miljonit krooni.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.