• OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • OMX Baltic−0,17%280,96
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn−0,12%1 766,92
  • OMX Vilnius0,28%1 104,15
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 100−0,28%8 201,54
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%106,01
  • 31.01.07, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti õlleturu kasv on aeglustunud

Eesti õlleturu kasv on aeglustunud, seda ilmestab ainult 3%-ne müügimahu tõus võrreldes 2005. aastaga. Kohaliku õlleturu kogumahuks kujunes 2006. aastal 129,76 miljonit liitrit.
Jätkuvalt on eesti õlleturu liider Saku õlletehas, kelle turuosa tõusis 2006. aasta lõpu seisuga 46,5 %-ni, vahendas õlletootjate liit. Oma turuosa suurendas ka Tartu õlletootja, viies selle 37,1 %-ni. Kõige suurema mahulise hüppe oma toodete müümisel tegi Puls Brewery (endise nimega Pärnu Õlu), kes on müüki suurendanud enam kui kuus korda ja on Eestis suuruselt neljas õlletootja Viru Õlu järel, kelle turuosaks jäi 2006. aastal 8,6%.
Oluliselt on vähenenud kangete õllede osakaal turul. Kui 2005. aastal oli see veel ligikaudu 30% kogumahust, siis 2006 langes see näitaja 20%-ni. Aasta-aastalt väheneb ka importõlle osakaal, mis on tõestuseks kodumaise õlle kõrgele kvaliteedile.
Statistiliselt tarbis iga eestimaalane 2006. aastal 96,5 liitrit õlut, arvestades sellest numbrist maha turistide poolt Eestist väljaviidud kogused, jääb kodumaiseks tarbimiseks ligikaudu 80 liitrit õlut elaniku kohta aastas.
Saku Õlletehase juhatuse esimees Ireneusz Smaga peab 2006. aastat Saku jaoks suurepäraseks. "Oleme enda möödunud aasta tulemusega väga rahul. Saku mitte ainult ei hoidnud enda liidripositsiooni õlleturul, vaid kasvatas seda veelgi. Valitud strateegia, keskenduda kõrge kvaliteediga premium-kategooria õlledele ning suunata turu trende, on ennast igati õigustanud," ütles Smaga.
A.Le Coqi juhatuse esimehe Tarmo Noopi sõnade kohaselt keskendusid Tartu õlletootjad 2006. aastal ennekõike oma peamise brändi, A.Le Coq Premiumi, turuosa kasvatamisele ja Eesti õllekultuuri arendamisele, pakkudes tarbijatele selliseid uusi õlletüüpe nagu ale ja stout. "Meie premium-toodete müük suurenes ligi 30%, mis oluliselt tugevdas kvaliteetõllede osatähtsust Eesti turul," ütles Noop.
"Puls Brewery 2006. aasta peamiseks eesmärgiks oli Puls Brewery-l uue, kvaliteetõlle kaubamärgi Puls turule toomine. Eesti õllesõbrad on hästi vastu võtnud kogu Puls tootesortimendi kõrge kvaliteedi ja konkurentidest erineva - tšehhi-tüüpi õlle maitse. Oleme aasta jooksul saanud palju positiivset tagasisidet tarbijatelt nii Pulsi pakendi kontseptsiooni kui ka toote heade maitseomaduste kohta. Hindame tarbijatunnustust kõrgelt ning võime lugeda lansseerimise õnnestunuks," ütles Puls Brewery juhatuse esimees Aivo Varem.
Õlleturu osaliste arv kahanes 2006. aastal kahe tootja võrra. Tegevuse lõpetas Nigula õlletehas, kes veel 2005. aastal müüs eesti turul 2230 HL õlut. Saaremaa õlletehas seisab jätkuvalt rekonstrueerimise ootel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele