• OMX Baltic0,12%281,77
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn0,32%1 774,69
  • OMX Vilnius0,4%1 105,49
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,65%8 255,22
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,51
  • OMX Baltic0,12%281,77
  • OMX Riga−0,27%871,74
  • OMX Tallinn0,32%1 774,69
  • OMX Vilnius0,4%1 105,49
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,65%8 255,22
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,51
  • 13.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sild sulgeks Leedo rahakraani

Äripäev on pahane riigi saamatuse üle ehitada Saaremaa ja mandri vahele püsiühendus. Kümme aastat tagasi käivitatud projekti venimine on kasulik ainult ühele mehele, kelleks on praamiühendust korraldav Vjatšeslav Leedo.
Maksumaksjatele oleks kasulik sild kiiresti valmis ehitada. Me saaksime projekti liikuma, kui valitsus julgeks vastava otsuse langetada. Kümme aastat on seda silla-ideed mõlgutatud, kuid mingeid edusamme pole saavutatud. Kui nii edasi jätkame, siis jääbki püsiühendus rajamata.
Eesti viimaste aastate majandusareng on olnud kiire, intressitase soodne ning raha leidmine suurehituse finantseerimiseks poleks soovi korral keeruline. Püsiühenduse rajamine tuleks riigile lõppkokkuvõttes odavam kui igal aastal üha paisuvaid dotatsioonimiljoneid Leedo taskusse suunata.
Sillaehituse vastu võib väita, et praegune olukord pole hull ja seetõttu ei tasu ka riigil suurt investeeringut teha. Praamid mandri ja Saaremaa vahel sõidavad ning tulevikus peaksid liinile tulema uuemad laevad, mis muudavad loodetavasti liikluse kiiremaks ja mugavamaks. Silla rajamiseks vajalikud miljardid võiks riik suunata mandrile teedeehitusse, sest sellest saaks lõpptulemusena kasu suurem arv Eesti elanikke.
Meil on päevakorral kaks suurprojekti: Tartu-Tallinna maantee laiendus ning sild mandri ja Muhumaa vahele. Mõlemad projektid on liikunud teosammul. Tartu ja Tallinna vahelise autoliikluse ohutumaks ja sujuvamaks muutmine oleks sillaga võrreldes pakilisem.
Toimetuse hinnangul ei ole aga õige mandril olevaid maanteid ning sillaühendust teineteisele vastandada, sest silla rajamine jätaks kaugemas tulevikus Eesti riigile rohkem vahendeid, mida saaks kasutada teedevõrgu remondiks. Silla valmimise järel oleks võimalik praegu praamiühendusele makstav dotatsioon suunata teisteks kulutusteks.
Silla rajamine muudab ettevõtluskeskkonna Saaremaa ettevõtjatele soodsamaks. Seda tunnistab tänases Äripäevas Saaremaa maavanem Toomas Kasemaa, kelle sõnul on just transpordiühendus see, mis Saaremaal tootmise ja seal müüdavad kaubad kallimaks muudab. Lisame selle argumendi juurde veel kõrvalküljel oleva endise Kuressaare linnapea Jaanus Tamkivi väite, et praegu oleks võimalik püsiühenduse rajamiseks taotleda euroliidu tõukefondide raha.
Sild võimaldab lõigata lahti Vjatšeslav Leedo ja teiste maksumaksjate vahelise nabanööri, mille tulemusena võib tänaste kokkulepete valguses Leedo omanduses olev Saaremaa Laevakompanii saada 30 aasta jooksul üle 5 miljardi krooni dotatsiooniraha.
Autor: ÄP

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele