Peaminister Andrus Ansipi sõnul ei ole
praegune korraldus, et piiriprotseduurid tehakse Tartu linnas normaalne.
"Et kaubajaamas seisab neli-viis ešeloni, see on ohtlik kogu linnale, tartlased ei taha õhku lennata," lisas ta valitsuse pressikonverentsil.
Täna otsustatud skeemi kohaselt algab Koidula raudteepiirijaama ehitus sel aastal, piirijaam saab lõplikult valmis 2010, raha selleks tuleb riigieelarvest, Riigi Kinnisvara ASist ja Eesti Raudteelt.
Rahandusminister Aivar Sõerd ütles valitsuse pressikonverentsil, et Koidula piirijaama rajamine läheb maksma 942,7 miljonit krooni, millest 536,3 miljonit tuleb Riigi Kinnisvara ASilt, 335,8 miljonit riigieelarvest ja 70,6 miljonit krooni Eesti Raudteelt.
"Hetkel on Koidula piiripunkt lamp ja üks post, piirivalvurid saavad hea tahtmise juures vaid vagunid kokku lugeda," kirjeldas ta hetkel valitsevat olukorda.
"Praegu saame sealt tulevaid ronge kontrollida vaid siis, kui palume need Petseris kinni pidada. Neilt rongidelt ei ole kunagi leitud salakaupa, samas on teada, rongidest on kaste välja loobitud, mida usinad näpud kokku korjavad," lisas Ansip.
Ansipi sõnul ei ole eraomanikud huvitatud, et piiri protseduurid tehakse Koidula piiripunktis.
"Reisiliiklus sel marsruudil Venemaa ja Eesti vahel on võimatu, reisijate kontrollimine praktiliselt võimatu," lisas ta.
Riik ehitab rahandusministri kinnitusel lisaks piirijaamale välja ka kogu infrastruktuuri ehk teed ning sillad.
Koidula raudtee-piirijaama väljaehitamisega on venitatud aastaid. Eelmisest voorust ei õnnestunud Eestil Euroopa Liidu struktuurifondide raha Koidula raudtee-piirijaama väljaehitamiseks saada, euroraha taotlemisega uuele ringile minek tähendaks vähemalt 1,5 aastast ajakadu.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan
Parts ning Riigi Kinnisvara ASi (RKAS) juhatuse esimees Jaak Saarniit sõlmisid
kokkulepe Koidula raudteepiirijaama rajamise ettevalmistamisega seotud kulutuste
hüvitamiseks kuni 30 miljoni krooni ulatuses.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
sai valitsuselt loa sõlmida Riigi Kinnisvara Aktsiaseltsiga (RKAS) kokkulepe
Koidula raudteepiirijaama rajamise ettevalmistamisega seotud kulutuste
hüvitamiseks kuni 30 miljoni krooni ulatuses.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.