Eesti meediareklaamituru käive ulatus 2006. aastal 1,355 miljardi kroonini. Kogukasv 2005. aastaga võrreldes oli 18%.
Turu suurest kasvust said osa kõik meediatüübid, kusjuures interneti reklaamimaht suurenes 66% võrreldes 2005. aastaga.
Eelmise aasta olulisemad arengud toimusid trükimeedias, mille reklaamipinna maht kasvas 5%. Ühest küljest alustasid tegevust uued ajakirjad (Naisteleht, Profiköök, Sport+), teisalt kinnitasid kanda eelmise aasta uued tulijad (ajalehtedest venekeelne Postimees ja nii eesti- kui ka venekeelne Linnaleht, ajakirjadest Dilemma, Oma Maitse, Ruum jt).
Kõige rohkem raha on lisandunud telereklaami - sekundite arv on kasvanud umbes veerandi võrra, seda eelkõige päevase aja (kell 10-16) arvel, mil sekundite arv on kahekordistunud.
Enim reklaamitud tooteharud olid mobiilside, autod, jaekaubandus, töö ning kontserdid, mis moodustasid ligi veerandi meediareklaamituru aastamahust. Peaaegu kolmandik turule juurde tulnud lisarahast pärines tööpakkumiste, autode, mööbli, mobiilside ja kinnisvara sektorist.
Autor: Külli Esko
Seotud lood
Eesti investorid on oodatud mitme põneva riigi kinnisvaraturule – ka Dubaisse. Kiirelt kasvav linn ja lisandunud elanikkond annavad arendajatele põhjust rõõmustamiseks.