• OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic0,13%281,8
  • OMX Riga−0,34%871,14
  • OMX Tallinn0,32%1 774,64
  • OMX Vilnius0,28%1 104,22
  • S&P 5000,11%5 842,91
  • DOW 300,52%42 518,28
  • Nasdaq −0,23%19 044,39
  • FTSE 1000,68%8 257,06
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 23.02.07, 07:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laulev revolutsioon otsib teed maailma

Eesti taasiseseisvumisest vändatud dokumentaalfilmi "Laulev revolutsioon" režissöörid-produtsendid James ja Maureen Castle Tusty võtsid endale laenu kaela, et linateos valmis teha. Nüüd otsivad nad raha filmi turustamiseks: puudu on 100 000-200 000 dollarit (1,2 kuni 2,4 miljonit krooni).
Eesti kinodes jooksva filmi esilinastusel Tallinnas Pimedate Ööde Filmifestivalil aplodeeris publik linateosele püsti seistes ning kolmapäeva õhtu seisuga oli filmi vaadanud 12 063 inimest, kirjutas Äripäev. Võrdluseks, filmi "Müümise kunst" on vaadanud 7763 inimest. Siinsest publikuedust hoolimata ootab peamiselt just Euroopa ja USA vaatajale mõeldud film laia maailma jõudmist.
Esimene, pealtnäha lihtne lahendus on näidata filmi USA avalik-õiguslikus televisioonis ja loota, et see teeb piisavalt reklaami ka umbes aasta pärast müügile tulevatele DVDdele. Kuid see jätaks filmi ilmselt laiema tähelepanuta. Teine võimalus on minna filmiga kõigepealt kinodesse ja festivalidele, siis telesse ja seejärel müüa DVDsid - ning teha ka turunduskampaania. Tusty'd, kes panevadki parajasti kokku filmi turustusplaani, kalduvad teise võimaluse poole. Selleks tuleb leida filmile levitaja - mitte liiga suur ja samas mitte ka liiga tundmatu - kelle ülesandeks oleks saada filmile lepingud Euroopas ja Põhja-Ameerikas.
James Tusty tunnistab, et filmi turustamine on pähkel, sest tegemist on dokumentaaliga ja paljudele ka kauge teemaga. Kuid ta usub, et kui inimesed kord juba kinno saada, siis lahkuvad nad sealt rahulolevatena. Et filmi muhedalt populariseerida, on mõte paluda mõnel tuntud eestlasel, näiteks Mart Laaril, seda USAsse tutvustama tulla. Peamiseks turustusstrateegiaks olekski pääseda meediasse, lihtsalt reklaamiklippide näitamine teles on kulukas ega tooks ka ilmselt huviliste horde tundmatu Eesti ajaloofilmi uudistama.
Filmi tootmine ise läks maksma 720 000 dollarit (ligi 9 miljonit krooni), millest 550 000 dollarit (ligi 7 miljonit krooni) koguti annetustest. Ülejäänud summa tuli praegu Tusty'de endi taskust, kes isegi maja tagatisel laenu võtsid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele