Vikipeedia kaasasutaja Larry Sanger soovib
uuesti alustada, kuid seekord enam mitte anonüümsete, vaid oma nime
avalikustanud kaastöötajatega.
Vikipeedia on alates loomisest 2001. aastal kasvanud ennenägematult suureks infokogumiks, kuid paraku kannatab ta vandaalide rünnaku all, mis muudab sisu ebausaldusväärseks, vahendas AP.
Larry Sanger, kes vahepealsetel aastatel on projektist eemal olnud, arvab, et probleemi aitaks lahendada anonüümsuse vähendamine. Seetõttu otsustas ta luua wiki nimega Citizendium, mille kaasautorid on avalikustanud oma nime ja lühibiograafia. Erandjuhtudel, kui soovitakse näiteks varjata oma tegevust Citizendiumis tööandja eest, võib esineda ka pseudonüümi all, kuid Citizendiumile peab nimi siiski teada olema. Sarnaselt Vikipeediale on Citizendium vabalt muudetav ja loetav ning ei sisalda reklaami.
Citizendium ei alusta artiklite kirjutamist nullist, vaid kasutab esialgse töövariandina juba olemasolevaid Vikipeedia artikleid. Kui vastavat teemat hästi tundvad inimesed on artiklid üle vaadanud, täiendanud või ülekirjutanud ning heaks kiitnud, siis lisatakse neile vastav märge.
Citizendiumi artiklite kallal töötab hetkel 900 autorit ja 200 toimetajat. Artikleid kokku on 1100, millest heakskiidetuid on esialgu 11. Nendeks on näiteks "Biology", "Chemistry", "Chiropractic", "Wheat" jne.
Heakskiidetud artikleid on esialgu vähe, kuid Sanger on projekti suhtes optimistlik ning loodab, et Citizendiumi tsiviliseeritus ja kvaliteet tõmbab ligi enam kaastöötajaid kui segadus Vikipeedia moodi. "Miks mitte," ütleb ta.
Seotud lood
Maailma vanim ingliskeelne etsüklopeedia
Encyclopaedia Britannica pöördub Wikipedia eeskujul lugejate poole, et artikleid
ajakohastena hoida. Plaani kohaselt hakkavad lugejad ja eksperdid tegema
täiendusi artiklite võrguversiooni.
Google teatas hiljuti uuest
eksperimentaalsest veebisaidist Knol, mis koondab sarnaselt Vikipeediale
entsüklopeedilist infot. Tegemist on Google’i vastusega Vikipeedia kaasrajajale
Jimmy Walesile, kes on asunud tööle otsingumootori arendamise kallal, millest
loodab tulevikus Google’ile konkurenti.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.