Hansapanga makromajanduse analüütik Maris
Lauri ütles täna, et ilmselt läheb osa töötleva tööstuse ettevõtteid, kes
odavale tööjõule loodavad, pankrotti.
Samas möönis Lauri ajakirja Profit investeerimisseminaril, et tõenäosus majanduse positiivseks arenguks on 55%. Ta selgitas, et tõenäosus, et majanduskasv langeb aasta teises pooles ja järgmisel aastal alla viimase aja keskmise taseme ja mitte rohkem, on umbes 55%.
Lauri lisas, et positiivsete arengute võimalikkus on suhteliselt tagasihoidlik. Samas pidas ta siiski vähetõenäoliseks seda, et Eesti majanduskasv väliste tegurite, näiteks USAs või Venemaal toimuvate arengute tõttu nullilähedaseks langeks.
"Eesti majanduse tulevik sõltub paljuski sellest, kuidas suudavad ettevõtted oma töö ümber korraldada ja kasvavate palkade tingimustes hakkama saada. Väliskonkurentsis püsimiseks ei saa enam loota odavale tööjõule. Ilmselt läheb osa töötleva tööstuse ettevõtteid, kes odavale tööjõule loodavad, pankrotti. Loodetavasti suudab enamus end aga ümber korraldada, et inimesed ei jääks töötuks. Kui töötud leiavad töö mujal, siis püsib majanduskasv üsna normaalsel tasemel. Kui ei, tõuseb majandus edaspidi vaid väga tagasihoidlikult," selgitas Lauri riigi tulevikuväljavaateid.
Seotud lood
Hansapanga makromajanduse analüütiku Maris
Lauri hinnangul saab iga inimene kaasa aidata majanduse kasvu kiirendamisele,
kui vaid kannatust varudes töötada ja olla ühiskonnas aktiivne.
Inimestest tühjaksjooksmise parim näide on
Slovakkia, millest saaks üks maailma suuremaid autotootjaid, kui vaid leiduks
piisavalt tööjõudu, kes uusi sõidukeid kokku paneks, kirjutas Äripäev.
Hansabank Marketsi makroanalüütik Maris
Lauri märkis, et lähiajal võivad eluasemega tegelevad kinnisvaraarendajad
sattuda pankrotti.
Kui Eesti 90ndate lõpu majanduskriisist
välja tulema pidi, oli selleks võimalik kasutada seni tegevuseta töökäsi,
Hansapanga makromajanduse analüütik Maris Lauri sõnul aga ei saa praegu sellele
loota.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.