Venemaa kõrgete poliitikute ähvardust
rakendada Eesti suhtes majandussanktsioone pole kerge ellu viia ning neid ei ole
võimalik rakendada üleöö.
Indrek Luukas, kes pärast isa Aadu Luukase surma kogu tema äri üle võttis, on arvamusel, et ilma Venemaa enda ettevõtete ahistamiseta pole sanktsioone võimalik rakendada.
"Mõistagi ei saa kunagi midagi välistada. Kuid mis puudutab Venemaalt läbi Eesti kulgevat kütusetransiiti, siis ei saa siin päevapealt midagi muuta. Lätis ja ka Peterburi lähemates sadamates pole veel selliseid võimsusi, et siiani läbi Eesti kulgenud transiit mujale suunata."
Venemaalt tulevaid kütusevooge vahendava ASi Tarcona juhatuse esimees Sulev Loo lisas, et transiidi tõkestamine lööb ühtemoodi nii Vene kui ka Eesti ärimehi. "Ja mitte ainult. Eeskätt annab see hoobi nendele tööinimestele, kes on transiidiettevõtetes hõivatud."
Transiidiäris aastaid tegutsenud Eesti-Vene suhete asjatundja Raivo Vare siiski ei välistanud lühiajaliste, kuni kuu kestvate majandussanktsioonide rakendamist Eesti suhtes. Ilmselt tulevad sellest võidukalt välja need, kelle sidemed Moskva võimuringkondadega on tugevamad.
Küsimusele, kas tema Vene partnerid on talle seoses Eesti sündmustega helistanud, vastas Silmet Grupi juhatuse esimees Tiit Vähi: "Mitte ainult nemad. Meil oli äsja kohtumine Hongkongi äridelegatsiooniga, kellega leppisime kokku võimalikus koostöös. Kui ma järgmisel päeval tahtsin konkreetsetes asjades hakata kokku leppima, küsiti minu käest: mis te arvate, kuidas nädalalõpu sündmused on meie koostööle mõjunud? Kui ma ütlesin, et paari kuuga on asi lahenenud, siis kuulsin vastuseks, et siis räägimegi paari kuu pärast."
Selle taustal köidab tähelepanu Venemaa ühe rikkaima mehe Aleksei Mordašovi äsjane otsus müüa oma 50protsendiline osalus Severstaltransis, mille tütarettevõtted E.O.S. ja Spacecom tegutsevad just Eestis ning mille üks tütreid Balttransservice teenindab suurt osa Venemaalt Eestisse suunduvaid transiitvedusid.
Valik Venemaast enim sõltuvatest Eesti firmadest
AS Transgroup InvestTransiidi- ja transpordifirma, suurem osa ärist ja tütarettevõtteist Venemaalkäive 2005: 9891 mln krAS LavestaPuhas transiidifirma, suuromanik Venemaa kodanik Aleksandr Katskäive 2005: 2429 mln krAS E.O.S. (koos liidetud ASiga Trendgate)Kütuse transiit, põhiomanik Severstaltrans ehk Venemaa kodanikud Andrei Filatov, Nikita Mišin, Konstantin Nikolajevkäive 2005: 700 mln krAS PakterminalKütuse transiit, omanike hulgas Venemaa kodanikud Igor Lepetuhhin ja Vladimir Ossavoljukkäive 2005: 600 mln krAS SpacecomTranspordifirma, omanike hulgas Severstaltranskäive 2005: 560 mln krAS UVZ AVR (koos ASiga AVR Transservice)Vagunitehas, suuromanik Venemaa kodanik Nikolai Malõhhkäive 2005: 397 mln kr
Seotud lood
Vene riigiduuma delegatsiooni juht Nikolai
Kovaljov ütles täna Vene saatkonnas pressikonverentsil, et ta pole kunagi
nõudnud Eesti peaminister Andrus Ansipi tagasiastumist.
Eksminister ja aastaid transiidiäris
töötanud Raivo Vare pidas administratiivsetest sanktsioonidest ohtlikumaks aga
olukorda, kus mingit ametlikku käsku pole enam vaja andagi, kirjutas
Äripäev.
Vene riigiduuma delegatsiooni juht Nikolai
Kovaljov ütles täna Vene saatkonnas pressikonverentsil, et tema isiklik arvamus
on, et pole vaja Eestile sanktsioone kehtestada.
Venemaal ja Ukrainas tegutseva
miljardikäibega hüpermarketiketi O'Key osaniku Hillar Tederi sõnul võtavad
venelased väiksemate tegelaste kottimise asemel ette pigem sellised
meetodid, mis jõuaksid iga eestlaseni.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.