Maksu- ja tolliameti piirijärjekordade
infost selgub, et Narva piiripunktis Venemaale pääsu ootavate autode arv on
nädalaga vähenenud 220-lt kahele.
Cargobusiga Venemaale pakke saatma harjunud inimesed võivad lugeda firma koduleheküljelt teadet, et ettevõte on ajutiselt katkestanud Venemaale saadetavate pakkide vastuvõtmise. Firmast kommenteeritakse, et nad ei ole kindlad, et saadetised saavad Venemaa tollis tavapärase käsitluse osaliseks. Kardetakse, et Vene tolli puistamise tagajärjel võidakse näiteks saadetisi tagasi saata, avada või rikkuda pakendit, kirjutas tänane Äripäev.
"Transport Venemaale on Eesti vedajatelt praegu viinud une ja närvid," ütleb üks nime mitte avaldada sooviv Eesti transpordifirma juht. Tema sõnul saadetakse Venemaale ainult neid autosid, mille juhid julgevad minna. Juhid kardavad, kuna on kuulnud, et kellelgi olevat sisse löödud esiklaas ja kellelgi lõhutud peeglid.
Konkreetseid näited rünnakute kohta siiski kellelgi ei ole. Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp räägib, et saatis nädala alguses vedajatele e-kirja, kus palus teada anda, kui kedagi Venemaal kiusatakse. Seni pole ühtegi teadet tulnud.
Venemaale tihedamini või harvem kaupa saatvad ettevõtted ei ole samuti seni mures kauba transpordi üle. Reeglina on tarned edasi lükatud ja viimasel nädalal Venemaale kaupa läinud ei ole.
"Kuna jaekaubanduse mõned kliendid on praegu lõpetanud tarnimise, on edasimüüja viimase tellimuse tarnimist edasi lükanud, kuni olukord laheneb," annab Kati Kusmin tüüpilise Venemaale eksportija vastuse. Tema juhitav Kalev Chocolate Factory saatis seni Venemaale iga kuu kaks-kolm koormat maiustusi.
Seotud lood
Maksu- ja tolliamet alustas informatsiooni
eeldatava piiriületuse aja koht lisaks ameti veebilehe edastama ka lühisõnumi
teel.
Venemaa noorteühendus „Naši” kavatseb
kolmapäeval blokeerida Eesti numbrimärkidega autode sõidu Venemaale, teatas
dp.ru.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.