Mai keskel toimunud Pärnu Turunduskonverentsil rääkis kuulutustelehe ja internetiportaali Soov asutaja Tiiu Järviste kogemusest, mis tõi kaasa kaheksa miljoni kroonise kahjumi. Selle peamised põhjused olid valed turundusotsused, teise poole kahjumist kannab Järviste tagantjärele selle arvele, et 1992. aastal ebastandardselt loodud ja arenenud firma müüdi 2005. aastal Eesti Meediale.
Tekkisid ebakõlad müügi- ja turundusosakonna vahel. Esiteks ei liikunud kahe poole vahel info, teiseks puudus kahe osakonna vahel koostöö ning ettevõttesisene turundus.
Turundusosakond valmistus suureks kampaaniaks, et tuua turule uus internetilahendus.
Müügiosakond müüs klientidele uut lahendust ning tehniline personal valmistas ette internetilahendust. Kõik nagu sujus, kuid ühelgi osakonnal polnud aimu, kuidas teistel läheb.
Kampaania alguseks ei olnud uus internetilahendus töövalmis. Nii müüsid müügiinimesed toodet, mida olemas polnud ja hakkasid kliente kaotama.
Tagantjärele tarkusega tunnistas Järviste, et antud olukorras oleks pidanud peatama kampaaniad, sest lepingutrahvid meediafirmade ees oleks olnud palju odavamad kui klientide kaotus.
Seetõttu tuleb info liikumisele luua kindel ahel ja tugev süsteem ning sellest kinni pidada.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.