Ühendkuningriigi kinnisvarahinnad võivad
valitsuse hinnangul 2026. aastaks kerkida tasemeni, kus eluaseme eest tuleb
maksta 10kordne aastasissetulek.
Selle vältimiseks ja pakkumise suurendamiseks tuleks ehitada rohkem, soovitati valitsuse vastloodud uurimiskeskuse National Housing and Planning Advise Unit (NHPAU) uurimuses, kirjutas BBC.
Praegu maksab keskmine Ühendkuningriigi kodu briti kodaniku seitsmekordse aastasissetuleku.
"Inimesed, kes ostavad esimest oma kodu, peavad ostu sissemakseks koguma suurema summa ja ka laenu tagasimakseks kulub järjest suurem osa sissetulekust," ütles NHPAU esindaja professor Stephen Nickell.
Kohalike omavalitsuste minister Yvette Cooper ütles, et aruanne annab selgelt märku kohalike omavalitsuste vajadusest soodustada elavamat ehitustegevust. Praegu ehitatakse igal aastal uusi eluasemeid tunduvalt vähem kui tekib uusi majapidamisi.
Neljapäeval teatas Ühendkuningriigi suurim kodulaene andev pank Halifax, et kinnisvara hinnatõus on maikuus vaibunud 0,3 protsendile. Ometi oli aastane hinnatõus 10,6%, mis on üle kahe korra enam keskmisest palgatõusust.
Alates 1990ndate lõpust alates on Ühendkuningriigi kinnisvarahinnad enam kui kahekordistunud.
Võrdluseks, statistikaameti andmetel oli Eesti keskmine brutopalk selle aasta esimeses kvartalis 10 322 krooni, 10kordne aastasissetulek on selle põhjal 123 864 krooni. Kas aastal 2026 on Eestis võimalik 1,24 miljoni krooniga osta keskmine eluase, on teadmata.
Seotud lood
Briti eluasemeturgu uuriva ettevõtte
Hometrack hiljutisest uurimusest selgub, et viimase kümne aastaga on eluasemete
hindade ja sissetulekute vahe ligi kahekordistunud.
Suurbritannia maaelanikud kulutavad nädalas
60 naelsterlingit (1380 krooni) enam kui linnarahvas.
Eluasemekulud kasvasid tänavu juulis mullu
sama perioodiga võrreldes 16,6 protsenti, teatas statistikaamet.
Rahvusvahelise reitinguagentuuri Fitch
arvates on Ühendkuningriigi eluasemed võrreldes nende pikaajalise keskmise
väärtusega vähemal 20% võrra ülehinnatud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.