Reedel Vilniuse börsil debüüdi teinud Leedu
kinnisvarahaldusfirma City Service'i aktsia ei korranud Tallinna börsile tulnud
firmade edu, sest ettevõte meelitas ligi palju spekulatiivseid investoreid,
kellest suur osa tuli Eestist.
Esimesel börsipäeval tõusis aktsia hind vaid 8%. Eile võttis hind suuna alla ja teise börsipäeva lõpuks oli aktsia odavnenud 3,5%, kirjutas Äripäev.
"City Service'i aktsia käitumine järelturul näitab, et tugevalt ülemärgitud emissioonis on üsna suur hulk spekulatiivset raha, mis kaldub esimestel kauplemispäevadel kasumit võtma," ütles Suprema maakler Andres Kaljo.
Tema hinnangul on investorite huvi aktsia vastu emissioonihinnast vaid mõni protsent kõrgemal leigeks jäänud. Samas arvas ta, et pärast mõnepäevast kauplemist järelturul leiab aktsia arvatavasti oma õiglase taseme ning liigub sealt edasi ülejäänud turuga samas suunas.
Hansabank Marketsi maakler Raido Lillemets aktsia käitumist pikalt kommenteerida ei tahtnud, sest ettevõte on olnud börsil ainult kaks päeva.
"Hetkel on olnud pilt selline, et peamiselt on müügi poolel olnud jaeinvestorid, kes võtavad lihtsalt kiiret kasumit. Müüjateks on olnud nii kohalikud kui ka Eesti investorid."
Leedu Hansapanga investeerimisosakonna juht Jonas Kvedaravicius, kes oli üks aktsiaemissiooni korraldajaid, jäi ise IPO tulemustega väga rahule. Tema meelest viitab headele tulemustele juba ligi seitsmekordne ülemärkimine.
"Kui kommenteerida aktsia hetkehinda, siis on turud praegu igal pool languses," rõhutas Kvedaravicius. Ta lisas, et City Service on börsil uus firma, millega investorid peavad veel harjuma. Samuti kehtib see hinna kohta.
Seotud lood
Soome ehitusfirma SRV Groupi aktsia alustas
oma esimest päeva Helsingi börsil ligi 13 protsenti plussis.
Leedu kinnisvarahaldusfirma City Service
loodab täna alanud Vilniuse börsile tulekuga teenida 63 miljonit litti ehk 285
miljonit krooni.
Leedu kinnisvarahaldusfirma City Service´i
aktsiate 21. maist kuni 1. juunini kestnud pakkumisperioodi jooksul märgiti
emissiooni maht 6,7 korda üle.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.