Parkimiskohtade leidmise keerukus,
õhureostus ning liiklusummikud on probleemid, mis suurlinnadele üha enam peavalu
valmistavad.
Massachusettsi tehnoloogiainstituudi (MIT) uurijad pakuvad lahenduseks väikseid ja ökonoomseid autosid, mida inimesed ei oma, vaid laenutavad linnas liiklemiseks, vahendas BusinessWeek.
MITi uurijad on koostöös General Motorsiga tegelenud probleemiga juba mitu aastat. Inseneride ja disainerite koostöös on töötatud välja auto prototüüp, mis saaks energiat laetavatest akudest ega reostaks seetõttu õhku. Väike auto on kohandatud linnasõiduks.
Idee autorite arvates võiks selline kontseptsioon olla revolutsiooniline, sest kõik inimesed oma isiklike autodega ülerahvastatud suurlinnade südametesse nagunii ei mahuks. Ühistransport ei pruugi aga olla inimeste vajaduste rahuldamiseks piisavalt mugav ja paindlik.
Autod hakkaksid paiknema linnade peamistes transpordisõlmedes ning neid saaks laenutada nagu pakikärusid lennujaamades. MITi nägemus on, et laenutatavad linnaautod annavad inimestele ühistranspordi ja isiklike sõidukite kasutamise kõrval veel kolmanda alternatiivi, mis osutub niivõrd mugavaks, et inimesed otsustavad isikliku auto koju jätta. Tulemuseks oleks puhtam õhk ning sujuvam liiklus.
Seotud lood
Missuguse majandusharu arengusse võiks
eestlased ise investeerida? Erinevaid aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks ise
hakata kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi
transpordivahendeid.
Iisrael kuulutas täna välja oma toetuse projektile "Parem koht", mille raames
toimub üleminek naftalt elektrile kohalikus autotööstuses.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.