Homme USAs müüki jõudva iPhone'i ümber üles
puhutud meediamull on läbi aegade üks õnnestunumaid turundustegusid. See annab
silmad ette nii Fordi 1964. a Mustangi kampaaniale kui Microsofti Windows 95
operatsioonisüsteemi reklaamile, kirjutas Bloomberg.
Apple'i iPhone, mis ühendab endas nii mobiiltelefoni kui muusikamängija, on saanud rohkem meediakajastusi kui mistahes muu toode. Viimased kuus kuud on sellest trükimeedias kirjutatud üle 11 000 artikli ning otsingumootor Google annab päringule sekundi murdosa jooksul üle 84 miljoni vaste.
"Apple on üks neid väheseid firmasid, mis suudab oma toote ümber salapära luua," kommenteeris Bloombergile Matt Williams USA reklaamifirmast Martin Agency. "Nad lõid elevuse, mis hakkas elama omaenda elu." Ekspertide hinnangul on Apple ise kulutanud toote reklaamile umbes 100 miljonit dollarit, mis on pool sellest, mis Microsoft Windows 95 reklaamile kulutas.
Ootused on nii üles köetud, et esimese kahe päevaga võib analüütikute hinnanguil müüdud saada üle 200 000 uue telefoni, aasta teisel poolel aga kokku üle kolme miljoni. See annaks Apple'ile hea sillapea mobiiltelefonide turul, mis on personaalarvutitega võrreldes neli korda suurem.
iPhone'id jõuavad USAs müüki homme õhtul kell kuus. Saadaval on kaks versiooni: mudel hinnaga 499 dollarit mahutab 1000 muusikapala, 100 dollarit kallim mudel kaks korda nii palju.
Seotud lood
Global Equities Research hinnangul müüs
Apple esimesel nädalavahetusel maha 525 000 iPhone`i, sellest esimesel
müügipäeval (29. juunil) 200 000.
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.