Eelmiselt nädala toimus vingemate
domeeninimede oksjon.
Näiteks senior.comi hinnd algas 300 000 dollarist (3,5 mln krooni), müügihinnaks kujunes 1,8 mln dollarit (21 mln krooni), kirjutas Forbes. Kokku müüdi 218 domeeni, oksjoni müügikäive oli 10,8 mln dollarit (125 mln krooni). Tavaline domeeni hind on 2000-3500 dollarit (20 000-40 000 krooni).
Kuna ahvatlevaid domeeninimesid jääb järjest vähemaks ja online-reklaami turg kasva tohutu kiirusega, siis tõusevad ka domeenide väärtused. Kallimad domeenid on müüdud just viimase kahe aasta jooksul.
Maailma kallim domeen Sex.com müüdi 2005. aastal 12 miljoni dollari (140 mln krooni) eest. Eelmisel kuul käidi välja Porn.comi eest 9,5 miljonit dollarit (110 mln krooni). 1999. aastal müüdud Business.comi eest saadi 7,5 mln dollarit (87 mln krooni). Diamond.com läks müügiks 2006. aastal 7,5 mln dollariga (87 mln krooni) ja Beer.com 7 miljoni dollariga (81 mln krooni) aastal 1999.
Kui enne internetimulli oli oluline toote kaubamärk, siis nüüd taandub kõik sõnade otsimissagedusele. Online-reklaami maht kasvab aastas 30%. Domeenide müügist ja rendist on saanud omaette äri.
Seotud lood
EENeti direktor Mihkel Kraav ning Keemilise
ja Bioloogilise Füüsika Instituudi direktori Raivo Stern kinnitasid
aripaev.ee-le plaani .ee domeenide registreerimise korda muuta ja avaldasid
lootust, et selgus saabub selle aasta jooksul.
Taas on buumiajad. Veebiaadresside nimed
lähevad nagu soojad saiad. Hinnanguliselt arvatakse selle äri mahuks hetkel kaks
miljardit dollarit.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.