Aastaid on olnud Toyota mudelid Eestis enim müüdud, kuid juunikuus jõudis Honda Toyotale järele ja läks natuke möödagi.
Honda müüs juunis 414 sõiduautot ja Toyota 401. Viimati müüdi Hondasid Toyotadest rohkem 2003. aasta oktoobris.
Automüüjad nimetavad Honda edu põhjustena uusi ja väga populaarseks osutunud mudeleid CR-V ja Civic. Ka Hondasid müüva Catweesi tegevjuht Ilmar Tennokese nimetas üheks edu tagajaks häid mudeleid. Toyotasid maale toova ASi Toyota Baltic turundusjuht Reili Kaibald kiitis samuti Honda mudeleid, tuues esile just CR-V.
Honda sõiduautode müüginumbrite tõusu teiseks põhjuseks nimetas Tennokese autode hinna ja kvaliteedi suhet. "Klient on mõistnud, et Honda kestab hästi, ega vali enam autot munakuju järgi," sõnas ta.
Maaletooja Honda Balticu direktori Tõnu Vahteli sõnul ei saa Hondat siiski veel turuliidriks nimetada. "Turuliidriks olemine ei ole kindlasti olnud eesmärk," ütles ta. Vahteli sõnul pole Honda muutnud ei müügistrateegiat ega pole ka mingit reklaamikampaaniat teinud, et müüginumbreid suurendada.
Toyota edasimüüja Elke Auto tegevjuht Riho Sepp nimetas üheks Honda edu võtmeks head autode kättesaadavust. See tähendab, et automüüja täidab kiiresti kliendi esitatud tellimuse.
Toyota edasimüüja Amserv Auto müügidirektor Joel Mitt ütles, et Honda edu on üles ehitatud puhtalt ühele mudelile ehk CR-V-le ja tema sõnul on see ebaloomulik. Toyota müügitulemusi põhjendas ta autode viletsa kättesaadavusega.
Tema sõnul on Toyota turule toonud uued mudelid, aga neid on raske kätte saada, sest need on Euroopas väga populaarsed. Mitt tõdes ka, et tulemus vastas ootustele, sest teati, et tellimisjärjekord on pikk.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.