Kui USA Texase osariigi suurimas linnas
Houstonis on võimalik endale 2,5 miljoni krooniga osta kolme magamistoa ja
basseiniga maja, siis New Yorgis Manhattanil saab selle raha eest vaid
parkimiskoha.
Kui mujal USAs on kinnisvaraturg raugemas, siis Manhattanil tõus jätkub ja seda isegi parkimiskohtade puhul, kirjutas The New York Times.
Parkimiskohti ostavad seal ka inimesed, kel endal autot ei olegi - lihtsalt investeeringuks. Raha tagasiteenimiseks renditakse kohti usinalt välja.
Kauba järele on nii suur nõudlus, et moodustunud on lausa ostujärjekorrad. Näiteks on järgmise aasta jaanuaris valmiva 245 West 17th Streeti hoone keldrikorrusele loodavasse parklasse 225 000 dollariga (2,55 miljoni krooniga) koha ostmise võimalust ootamas kaheksa inimest. Arendaja aga püüab linnalt saada luba ehitada esialgu plaanitud 34 kohast enam parkimispaiku.
Praegu maksab New Yorgis keskmine parkimiskoht 165 091 dollarit (1,9 miljonit krooni), mis tähendab, et keskmine parkimiskoha ja korteri ruutmeetrihind on peaaegu võrdne (vahe vaid mõnikümmend dollarit).
Ka teistes tihedalt asustatud linnades on parkimiskohad väga hinda läinud. Nii maksab näiteks Bostonis parkimiskoht kuni 175 000 dollarit (pea 2 miljonit krooni), Chicagos aga 75 000 dollarit (850 000 krooni).
Seotud lood
USA eluasemeturult riskib lahti minna
maavärisemine, mille eeltõuked kõigutasid sel nädalal maailma aktsiaturge ning
kukutasid dollari euro suhtes tosina aasta nõrgimasse seisu.
Kuna kesklinna büroode rendihinnad tõusevad
kiiresti ning parkimise eest tuleb maksta mitu tuhat krooni kuus, eelistavad
paljud ettevõtted kolida äärelinna, kirjutas Äripäev.
Maailma suurlinnades on üürihinnad tõusnud
müstilistesse kõrgustesse. New Yorgis, Manhattani keskel aga leidub ka neid, kes
saavad hakkama vaid ühe dollariga aastas.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.