• OMX Baltic−0,52%300,8
  • OMX Riga−0,76%871,87
  • OMX Tallinn−0,46%1 904,17
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,55
  • S&P 5000,24%5 969,84
  • DOW 30−0,05%43 601,11
  • Nasdaq 0,37%19 097,08
  • FTSE 1000,5%8 712,41
  • Nikkei 225−0,25%38 142,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,42
  • OMX Baltic−0,52%300,8
  • OMX Riga−0,76%871,87
  • OMX Tallinn−0,46%1 904,17
  • OMX Vilnius−0,53%1 174,55
  • S&P 5000,24%5 969,84
  • DOW 30−0,05%43 601,11
  • Nasdaq 0,37%19 097,08
  • FTSE 1000,5%8 712,41
  • Nikkei 225−0,25%38 142,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%90,42
  • 18.07.07, 18:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ministrid: liiklusolukorra parandamiseks on vaja seadusemuudatuste paketti

Täna, 18. juulil toimunud justiits- ja siseministri kohtumisel otsustasid ministrid välja töötada seadusemuudatuste paketi, mille eesmärgiks on olukorra parandamine liikluses, teatas justiitsministeerium.
Justiitsminister Rein Langi sõnul otsustati kohtumisel moodustada töögrupp, kelle ülesandeks on välja töötada seadusandlik pakett. „Tänases olukorras ei ole meil mingit kasu ühest muudatusest või täiendusest seaduses, vaja on välja töötada täielik erinevaid õigusvaldkondi hõlmav pakett,“ rõhutas Lang.
Töögruppi kuuluvad justiitsministeeriumi, siseministeeriumi, politsei ja prokuratuuri esindajad, kavas on kaasata ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi esindaja.
Justiitsministri sõnade kohaselt peaks seadusemuudatuste pakett hõlmama hoopis laiemat valdkonda, kui vaid karistused joobes juhtimise eest. „Näiteks on vaja leida lahendus küsimusele, kuidas toimida liisitud autode puhul, analüüsida, kuidas on võimalik asendada konfiskeerimist, vaadata üle liikluskindlustuse regulatsioon,“ loetles Lang.
Siseminister Jüri Pihl rõhutas, et kindlasti vajab ülevaatamist ka väärteomenetluse kiirus. „Näiteks puudub siin kiirmenetluse võimalus, mis tähendab, et liikluses toime pandud väärtegude menetlemine võib aega võtta kuni 45 päeva,“ ütles Pihl. „See aga ei lähe kuidagi kokku põhimõttega, et teole peab tagajärg järgnema võimalikult ruttu.“
Samuti peaks Pihli hinnangul kiirendama liiklusrikkumiste vormistamist. „Kui trahvi vormistamine tänaval võtab aega poolest tunnist ühe tunnini, siis selge on see, et kogu protseduur on vaja hoolikalt ümber vaadata.“
Kohtumisel lepiti konkreetselt kokku ka seadusemuudatuses, mille kohaselt on teatud joobeastmest alates sõiduki juhtimine kuritegu juba esmakordsel vahelejäämisel. „Selliseks piiriks otsustasime tänasel nõupidamisel määrata 1,5 promilli,“ ütles Lang
Töögrupp töötab seadusemuudatuste paketi välja 15. septembriks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele