Luksuskaupade tarbijad USAs ja suures osas
Lääne-Euroopas on märkimisväärselt sarnased. Eriti selles osas, et tarbijad
rõhutavad kogemust, mitte niivõrd asja omamist.
Tulemused selgusid esmaspäeval avaldatud tarbijauurimise keskuse (The Conference Board Consumer Research Center) ülevaatest.
"Tarbijatel on väga sarnased arusaamad, kuidas luksust defineerida," ütles uurimiskeskuse direktor Lynn Franco. 44% tarbijatest ja ka enamik tarbijaid kõigis uuritud maades leidsid, et "luksus tähendab seda, et inimesel on piisavalt aega teha, mida iganes süda soovib, ja seda, et mis tahes tegevust saab endale ka rahaliselt lubada". Seega on kõikjal maailmas peamine luksus aeg, kirjutas conference-board.org.
Aega nimetab luksuseks 35% vastanuist, kogemusi 25%, mugavust, ilu ja kvaliteeti 18%.
Luksuskaupade tarbijate lemmiktegevused on kõikjal maailmas kõrgtehnoloogiaga seotud tegevused ja reisimine.
Asjade kategoorias peetakse enim luksuseks antiiki ja haruldasi esemeid, originaalkunsti, suvemaja/teist maja. Palju kogutakse ka juveele ja kelli, muusikainstrumente ning veine ja muid jooke.
Antiik ja haruldased esemed on populaarsemad ameeriklaste seas, enim kunsti koguvad itaallased. Samuti on itaallased need, kellel on enim suvemaju. Hiinlaste seas on väga populaarne juveelide ja kellade ning veinide ja muude jookide kogumine, prantslased eelistavad muusikainstrumente.
Jaapanlased eristuvad teistest sellega, et seal harrastatakse vähem fotograafiat, loetakse vähem raamatuid ja kuulatakse muusikat.
Uuringus osales 1800 tarbijat USAst, Hiinast, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Itaaliast, Jaapanist ja Ühendkuningriigist, kes kuuluvad 25% rikkama elanikkonna hulka.
Seotud lood
Rahandusminister Ivari Padar peab õigeks
automaksu sisseseadmist ja luksuskaupade maksustamist.
Ülikiire majanduskasv ja hoogsalt
suurenevad sissetulekud on toonud tarbimispeo luksuskaupade müüjate õuele.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.