• OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,39%6 073,26
  • DOW 300,42%44 892,22
  • Nasdaq 1%19 675,76
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,48
  • OMX Baltic−0,08%267,76
  • OMX Riga−1,21%867,41
  • OMX Tallinn−0,26%1 714,06
  • OMX Vilnius0,28%1 046,09
  • S&P 5000,39%6 073,26
  • DOW 300,42%44 892,22
  • Nasdaq 1%19 675,76
  • FTSE 100−0,28%8 335,81
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%110,48
  • 10.08.07, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna ajaloos: Surm internetikohvikus

Tavalise Lõuna-Koreas Taegu elava 28- aastase boileriparandaja Lee Seung Seopi nimi tõusis maailma meediasse täna kaks aastat tagasi toimunud kurva sündmuse tõttu.

Mees läks 3. augustil internetikohvikusse ning mängis seal StarCrafti ligi 50 tundi järjest. Mees oli mängimisest sõltuvuses - iga päev pärast tööd läks ta internetikohvikusse, et veeta seal tunde. Ta oli oma tegevusele nii keskendunud, et unustas söömise ja joomise ja kella. Mängimise katkestas vaid vajadus minna tualetti.
Mehe ema oli mures, sest poega polnud kaks päeva kodus näha. Sõbrad suutsid Lee kohvikust leida, seal lubas mees, et läheb kohe koju. Mõni minut hiljem võttis lugu traagilise pöörde.
Mängimisest tekkinud kurnatus ja veepuudus põhjustasid südamepuudulikkuse, millele järgnes südameseiskumine. Mees suri kohalikus haiglas mõni tund hiljem.
Sõbra sõnul oli mees mängusõltlane, kes teadis arvutimängudest kõike ega suutnud end ohjeldada. Kuus nädalat enne surma oli mehe tüdruksõber, samuti mängusõltlane ning innukas mängur, suhte katkestanud. Mees oli saanud töölt kinga, sest ei suutnud mängimise tõttu enam tööle ilmuda.
The Times kirjutas toona surmajuhtumi taustaks, et arvutimängud on Lõuna-Koreas tohutult populaarsed ning elukutselised mängurid võivad teenida suuri summasid sponsoritelt ning teles korraldatavatelt arvutimänguvõistlustelt.
Suur rahvusvaheline tähelepanu sellele juhtumile sundis reageerima ka Lõuna-Korea valitsust, kes lubas asuda võitlema riigis lokkava mängusõltuvusega. Toona tegeles hinnanguliselt 30 protsenti korealastest innukalt internetis mängimisega.
Ühiskond seostas korealaste seas levinud mängusõltuvust kõrge stressitasemega, kitsaste korterioludega ning ka asjaoluga, et Koreas oli sel ajal maailmas inimese kohta kõige rohkem kiireid internetiühendusi.

Seotud lood

Uudised
  • 28.01.08, 10:02
Kas oled tehnoloogiast sõltuvuses?
Väga paljud inimesed on sõltuvuses alkoholist, kofeiinist ja teistest meelemürkidest, kuid kas on võimalik olla sõltuvuses ka mobiiltelefonist, iPodist ja teistest sarnastest tehnoloogilistest vidinatest?
Uudised
  • 12.11.08, 15:37
Hiina klassifitseerib internetisõltuvuse haiguseks
Maailma esimese riigiga liigitab Hiina internetisõltuvuse haiguste klassifikatsiooni.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.24, 08:00
Motiveerimise kunst: boonusmeetmed tagavad tööandjale rahuloleva töötaja
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele