Kuigi paljud lennufirmad on loobunud luksusliku esimese klassi pakkumisest, on jäänud need, kes püüvad kogu hingega reisijale erilist teenindust pakkuda. Maailmas on praegu 35 lennuliini, kes pakuvad esimese klassi reise. Ajakiri Forbes koostas tabeli maailma parimatest esimese klassi lendude pakkujatest.
Singapore Airlinesi esimene klass laseb reisijal valida Dom Perignoni ja Krugi šampanja vahel. Samal ajal kui reisijad panevad selga oma ekstra suures vannitoas Givenchy ööriided ja tuhvlid, muutuvad nende istekohad tõelisteks vooditeks, mis on kaetud voodilinade, suletekkide ja mõnusalt suurte patjadega.
Emiratesi esimese klassi istekohad on tegelikult minisviidid liugustega, mis tagavad reisijale täieliku privaatsuse.
Cathay Pacific pakub oma nõudlikumatele reisijatele ka koka teenuseid - muna küpsetatakse vastavalt soovile ja riisi valmistatakse värskelt.
Qatar Airways hellitab oma reisijaid hetkest, kui nad lennujaama jõuavad. Esimese klassi reisijatele on siin marmorpõrandate ja koskedega terminal. Saatja võtab reisija kotid, registreerib ta lennule ja juhib ooteruumidesse, kus on peeneid söögikohti ning sauna ja mullivanniga tervisekeskus. Pardal kostitakse reisijaid kaaviariga. Igal istekohal on ka pool meetrit lai toidulaud, kuhu mahub kaks inimest vastamisi einestama.
Austraalia Qantase esmaklassi ooteruumides on oma raamatukogu, restoranid, ärikeskused, spaad.
Euroopa lennuliinidel maksab esimeses klassis lendamine keskmiselt 76 142 krooni üks suund, Aasia liinidel on hind soolasem - 81 147 krooni.
Lennundusuuringute tegija Skytraxi uuringu järgi kuuluvad kolme parima odavlennufirma hulka Jestar Airways, Air Berlin ja easyJet.
Mida saad odavlennufirmaga reisides? Mõned pakuvad tasuta meelelahutust - satelliittelevisiooni ja suupisteid. Paljud garanteerivad reisijale kõigest istekoha ja lugemisvalguse.
Odavlennufirmad on edukad eelkõige Euroopas, kuid turg kasvab kõige kiiremini Aasias. Ainuüksi Euroopas on 40 odavlennufirmat, nende hulgas Ryanair, mis sõidutas 2006. aastal rohkem reisijaid kui British Airways.
Odavalt lennatakse üha enam. Eelmisel kuul müüdi ligi 310 miljonit istekohta, millest 20% ehk 62 miljonit olid odavlennufirmade pakutud.
Lennundusuuringute tegija Skytraxi tegevjuhi Edward Plaistedi sõnul ilmuks nagu igal nädalal areenile uus odavlennufirma. Siiski ei lähe neil kõigil hästi. Paljude odavlennufirmade eluiga on vaid aasta.
Meie kodumaine lennufirma pakub kolme erinevat klassi - turistiklass, paindlik turistiklass ja äriklass.
Äriklassis on võimalik lennu kuupäeva muuta ilma raha juurde maksmata. Turistiklassis peab kuupäeva muutmiseks maksma 625 krooni.
Lendaja nime muutmine maksab igas klassis 780 krooni.
Pileti saab tasuta tagastada ainult äriklassis.
Toit ja jook on tasuta paindlikus turistiklassis ja äriklassis. Ka on äriklassi ja paindliku turistiklassi pagasi limiit 10 kilo suurem kui turistiklassis.
Kuigi Estonian Air jagab klassid kolmeks, pole nende hulgas esimest klassi. Ka ei ole klasside erinevused väga suured. Estonian Airi võib nimetada odavlennufirmaks.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.