Riik plaanis Tallinna Sadama eelmisel aastal teenitud ligi 600 miljoni kroonisest puhaskasumist dividendidena välja võtta poole.
Ettevõte pidi raha maksma kolmes jaos, kuid majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts küsis maksmiseks neli kuud ajapikendust, viidates probleemidele kaubavahetuses Venemaaga.
Parts tõi kirjas rahandusministrile välja lisaks probleemidele Venemaaga ka kapitalimahukad investeeringud Muuga sadamasse. "Laiendamisele on vaja kaasata täiendavat laenukapitali ja läbirääkimisi on alustatud ka Euroopa Investeerimispangaga," kirjutas Parts. "Aprillisündmused tegid aga sadama tulude ja laenu kättesaamise keeruliseks ning suurenes vajadus tagada ettevõtte likviidsus."
Tallinna Sadama avalike suhete juhi Sven Ratassepa sõnul on kaubaveod selgelt kahanenud. "Dividendide maksmine on edasi lükkunud, sest tahetakse optimeerida kulusid ja planeerida rahavooge," vahendas avalike suhete juht Tallinna Sadama tegevjuhi Ain Kaljuranna seisukohta.
Esmaspäevasel riigikogu istungil esitas riigikogu liige Kalev Kallo arupärimise peaministrile transiidisektori teemal. "Veosemahtude drastiline kahanemise mõjutab mitte ainult transiidiettevõtteid, vaid kogu majandust tervikuna. On selge, et kui veod ei taastu, mõjutab see oluliselt ka teisi suurettevõtteid, näiteks Tallinna Sadamat. On ju selle aasta riigieelarvesse planeeritud Tallinna Sadamalt 300 miljoni krooni dividende," sõnas Kallo.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.