Eesti Post esitas sideameti vastu Tallinna
halduskohtusse kaebuse tühistamaks sideameti peadirektori käskkirja, milles
vastuolus kehtiva õigusega keelustati rahvusvahelise lihtsaadetisena edastava
standardkirja tasu muutmine.
Eesti Post esitas 26. juunil 2007.a. sideametile taotluse riigist väljuvate rahvusvaheliste lihtstandardkirjade tasu muutmiseks. Sideamet jättis tasu muudatuse kooskõlastamata, põhjendades seda üldise teenuse (ehk nii sisenevad kui väljuvad rahvusvahelised kirjad) kasumlikkusega. Teenuse kasumlikust arvutatakse sideameti poolt kinnitatud kulumudeli põhjal, mis käsitleb teenuste alaliike ja samuti kulusid-tulusid eraldi.
Eesti Postil on vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele nr 58 „Nõuded universaalse postiteenuse osutaja tulu- ja kuluarvestusele, tulu- ja kuluarvestuse aruandlusele ning universaalse postteenuse tasu arvutamisele ja tasu kooskõlastamise taotlusele” õigus teenuse alamliigi tasu muuta, kui teenuse kasum eelmise majandusaastaga võrreldes on väiksem kui 7% teenuse osutamise kulust.
Sideamet käsitles eirates kehtivat kulumudelit rahvusvahelise kirisaadetise lihtsaadetisena edastamise teenust tervikuna, leides selle olevat 2006.a. kasumis 19,6%. Samas oli riigist väljuva lihtstandardkirja teenus 2006 aastal 17,6%-ga kahjumis, mis läks Eesti Postile maksma 6,6 miljonit krooni, teatas Eesti Post.
Eest Posti seisukohalt kohustab sideamet oma keeldumisega doteerima teiste postiadministratsioonide käest saadavate lõppmaksete tuludega siseriiklikule tarbijale mõeldud teenust ja asetab Eesti Posti olukorda, kus ta peab müüma väljuvaid rahvusvahelisi kirisaadetisi alla omahinna seni, kuni teiste riikide käest saadavad lõppmaksed katavad väljuvate kirisaadetiste kulutused.
Ülemaailmse Postiliidu aktidega on taoline ühe teenuse doteerimine teise arvelt keelatud. Eesti Post esitas Ülemaailmse Postiliidule päringu antud küsimuses seisukoha saamiseks.
Seotud lood
Reedel koos istunud Eesti Posti nõukogu
kinnitas ettevõtte restruktureerimise kava, samuti tehti juhatusele ülesandeks
veelkord vaadata üle perioodikahindadega seonduv.
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.